آیفون Xs و Xs مکس چقدر در برابر سقوط مقاوم‌اند؟

اپل به بزرگنمایی قابلیت های محصولات خود در مراسم معرفی آنها شهرت دارد، این موضوع تازه ای نیست و آیفون گرانقیمت جدید این کمپای، یعنی Xs و Xs Max هم از این قاعده کلی مستثنی نبودند. دیروز در خبرها، تست مقاومت آیفون Xs مکس را در برابر شکنجه های زک نلسون از کانال یوتیوب JerryRigEverything دیدیم. بدنه شیشه ای این آیفون ها هر چند در برابر خراش یا خمیدگی مقاوم باشند، در نهایت شیشه اند و شیشه همیشه می شکند.

در جدیدترین آزمایشی پیش روی پرچمداران جدید اپل قرار گرفت، SquareTrade سعی در کشف این موضوع داشتند که این دو گوشی تا چه اندازه مقاوم اند. ادعادی اپل مبنی بر "با دوام ترین شیشه در میان گوشی های هوشمند" را فراموش کنید، چرا که این موضوع با تست دیروز زک نقض شد، بنابراین برای آنکه هزینه 599 دلاری برای تعویض بدنه آن نکنید، بهتر است که از یک قاب مستحکم استفاده کنید.

تنها کافیست آیفون گرانقیمت شما یک بار صورت به زمین بیفتد تا نمایشگر OLED آن به کلی نابود شود. افتادن به پشت از ارتفاع 6 فوتی (183 سانتیمتری) هم همین بالا را بر سر قاب شیشه ای عقب آن خواهد آورد. iPhone XS کوچکتر در این تست به طور کلی نابود شد، اما نسخه مکس فقط کمی بهتر، عمل کرد. البته افتادن این گوشی ها از کنار، به لطف قاب قوی و مستحکم آنها آسیب زیادی به گوشی وارد نمی کند و آنها را تماماً در برابر آب و دیگر مایعات مقاوم کرده است.

البته همانطور که در ویدئو مشاهده خواهید کرد دو آیفون جدید اپل در آزمون های چرخش به مدت یک دقیقه هم آسیب دیده اند و شیشه آنها شسکته شد. در آزمون فشار هم با وارد آمدن نیروی 250 پوندی (113 کیلوگرم) صفحه نمایش آیفون Xs به طور کامل خراب شد.

آنچه که می توان از تماشای تست سقوط گوشی های جدید آیفون دریافت اینست که آیفون Xs در مقایسه با آیفون X قوی تر است و آیفون Xs مکس حتی از آنهم قوی تر. اما بهتر است که حتی فکر تعویض شیشه این گوشی ها را هم از سرتان بیرون کنید. چرا که به اندازه خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی برای شما هزینه بردار خواهد بود.