پورشه 911 کلاسیک با تکنولوژی مدرن ارتقا خواهد یافت
1 min read

پورشه 911 کلاسیک با تکنولوژی مدرن ارتقا خواهد یافت

کمپانی تیونینگ Singer Vehicle Design که بیشترآن را برای ارتقاء مدل‌های پورشه می‌شناسیم، ماموریت جدیدی را پیشروی خود می‌بیند. آن‌ها می‌خواهند تا پیشرفته ترین پورشه 911 را با حفظ کاراکتر بی‌نظیر آن بسازند. آن‌ها برای عملی کردن این طرح با شرکت آلمانی بوش، و چند کمپانی دیگر همکاری خواهند کرد.

سینگر، پروژه اخیر خود را مطالعه سبک و پویا نامیده است (DLS). این پروژه کار خود را بر روی پورشه 911 نسل 964 و ساخت 1990 شروع کرده است. اما تمامی قطعات داخلی و خارجی آن به صورت‌های مختلف ارتقا یافته اند. به طور مثال در DLS یک موتور 4 لیتری شش سیلندر خطی قرار داده شده است. این موتور که حاصل طراحی مشترک سینگر و ویلیامز است، مانند موتور‌های جدید پورشه هوا خنک می باشد و توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو را نیز دارد.

سینگر برای حفظ ثبات رانندگی خودرو به بوش روی آورده است. از آن‌ها درخواست شده است که یک سیستم کنترل کشش الکترونیکی طراحی کنند تا جلوی خودرو بدون خراب شدن تجربه رانندگی حتی در پیست، در مسیر درستی قرار گیرد. سینگر اعلام کرده است که همکاری با بوش و ویلیامز باعث شده است که تجربه آن‌ها در مورد سیستم کنترل کشش کاملا به کار خودرو بیاید و حاصل این همکاری یک پورشه ساخته شده از تکنولوژی مدرن است که ظاهر یک خودرو کلاسیک را دارد و حس رانندگی با آن را نیز به شما القا خواهد کرد.

برای کاهش وزن خودرو، سینگر بیشتر قطعات خودرو مانند کاپوت جلو و سپر عقب را از فیبر کربن ساخته است. این سیاست کاهش وزن در داخل خودرو نیز به کار رفته است و برای ساخت صندلی‌ها، داشبورد، نمایشگر سرعت خودرو و هر قطعه دیگری که امکان داشت، از مواد سبک استفاده شده است. مجله Automobile اعلام کرده است که وزن DLS حدود 2200 پوند (یک تن) است.

DLS مدت زیادی برای فروش موجود نخواهد بود؛ زیرا سینگر قصد دارد تا این خودرو را به تعداد محدود 75 عدد به قیمت 1.8 میلیون دلار به فروش برساند.