از تلویزیون OLED 8K تا غول 173 اینچی LG در IFA 2018
1 min read

از تلویزیون OLED 8K تا غول 173 اینچی LG در IFA 2018

در نهایت، همانطور که انتظار می رفت، شرکت کره ای LG در جریان نمایشگاه IFA 2018 نمایشگر غول پیکر Micro LED خود را رونمایی کرد. این شرکت نمایشگر میکرو ال ای دی با ابعاد 173 اینچ را در آلمان به تصوی کشیده است. سال گذشته نیز اولین نمایشگر 146 اینچی Micro LED توسط سامسونگ به نمایش درآمد. این نمایشگرها افزون بر استفاده های خانگی، برای کاربردهای تجاری، سالن های نمایش و سینماهای کوچک نیز کاربرد داشته و تصاویر آنها به مراتب بسیار بیشتر از یک ویدئو پروژکتور است.

نکته جالب توجه در نمایشگر 173 اینچی، آن است که ال جی امکان تغییر سایز، بر اساس سفارش کاربر و یا موسسات را خواهند داشت. به عنوان مثال می توان یک مدل 75 اینچی از این نمایشگر را به تولید رسانده و به مشتری تحویل داد. این شرکت تا کنون اشاره ای به جزئیات فنی این نمایشگر نکرده است، اما با تکیه بر اطلاعات پیشین، می دانیم که فناوری Micro LED شامل نمایشگرهایی است که بدون صفحه LCD، تنها توسط دیودهای LED به ساخت نور و تصویر می پردازند. از همین رو دقت نور، نشت نور، کنتراست و ساختار پیکسلی آنها بسیار قدرتمند خواهد بود.

دومین محصول یک تلویزیون 88 اینچی OLED با دقت 8K است. این تلویزیون پیشرفته از پردازنده ThinQ استفاده می کند. این پردازنده ها در ماه های گذشته معرفی شدند. این تلویزیون دارای رزولوشن دقیق 4320×7620 است.