پورشه بزودی مدل های دیزلی را از لیست حذف می کند

شرکت پورشه یکی از زیربرندهای کمپانی فولکس واگن محسوب شده که در سال های اخیر رسوایی آلایندگی برای آن به وجود آمده و مشکلات متعددی را دربرداشت. در این بین شرکت آلمانی نیز به دنبال پایان دادن به این مسئله و عدم به وجود آمدن مسائلی مشابه در سال های آینده بزودی مدل های دیزلی را حذف خواهد کرد.

گفتنیست که فولکس واگن بیشتر برای مدل های دیزلی دچار رسوایی آلایندگی خودرویی شده و در این بین پورشه نیز قصد داشته این مسئله را به سرعت برطرف سازد. سهم مدل های دیزلی سال 2017 پورشه 12 درصد بوده و کمپانی در نظر داشته این سهم به صفر کاهش دهد.

پورشه تا سال 2022 بیش از 6 میلیارد یورو در زمینه اتومبیل های الکتریکی سرمایه گذاری می کند تا در عصر بعدی اتومبیل ها که بیشتر آنها سوخت الکتریکی خواهند داشت، پورشه یکی از شرکت های بزرگ در این مبحث باشد.

البته این شرکت بیشتر مدل های سوپراسپرت و لوکس را در سبد محصولات خود داشته و حذف مدل های دیزلی گام بزرگی در حفظ محیط زیست محسوب می شود. در حال حاضر بیش از 63 درصد پورشه پانامراهای اروپا دارای پیشرانه هیبریدی هستند که بدان معناست، پورشه گام های مهمی در این زمینه برداشته و قصد دارد به سرعت مدل‌هایی که آلایندگی بالایی را به دنبال دارند، از سبد تولیدات خود حذف کند.

پورشه تنها شرکتی نیست که در این زمینه گام برمی دارد و برندهای مختلفی هستند که سعی در عرضه مدل های الکتریکی بیشتری هستند. این شرکت پیشتر اعلام کرد از آنجایی که موتورهای دیزلی نقش ثانویه ای داشته، شرکت در نظر دارد آینده ای بدون مدل دیزلی داشته باشد.

با این حساب در اوایل دهه بعدی سهم پورشه از خودروهای دیزلی نزدیک به صفر یا همان خود صفر خواهد بود. پیشتر آلمانی ها کانسپت کوپه الکتریکی را رونمایی کردند و بزودی نسخه تولیدی آن را روانه بازار خواهند کرد.

در حال حاضر مدل های هیبریدی پورشه بسیار بوده و کم نیستند. به هر حال جهت کسب آمارهای بیشتر و اطلاعات دقیق باید منتظر ماند.