وان درایو با قابلیت Files On-Demand برای کاربران مک ارائه خواهد شد
1 min read

وان درایو با قابلیت Files On-Demand برای کاربران مک ارائه خواهد شد

در می 2017، مایکروسافت وان درایو را با قابلیت Files On-Demand معرفی کرد، یک جایگزین برای Placeholders در ویندوز 8.1 که در به روز رسانی نسخه پاییزی ویندوز 10 موسوم به Fall Creators ارائه شد. حالا کمپانی اعلام کرده است که این قابلیت به کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل مک نیز اضافه خواهد شد

وان درایو با قابلیت Files On-Demand طراحی شده است تا به شما این امکان را بدهد تا بدون اشغال هر گونه حافظه‌ای به کل وان درایو خود دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن فایل‌های Placeholder را خواهد ساخت در حالی‌ که فایل‌های اصلی به صورت آنلاین ذخیره شده‌اند. شما می‌توانید فایل‌هایی را انتخاب کنید که به صورت آفلاین ذخیره شوند و زمانی که کارتان با آن فایل‌ها به اتمام رسید، قادر خواهید بود با تبدیل آن‌ها به حالت "فقط آنلاین" حافظه را آزاد سازی کنید. اگر تلاش به باز کردن فایل‌های فقط آنلاین بکنید، اپلیکیشن ابتدا آن‌ها را دانلود و سپس اجرا خواهد کرد.

ویندوز 8.1 اولین سیستم‌عاملی بود که شامل این‌ چنین ویژگی‌ای می‌شد، سپس این ویژگی در ویندوز 10 حذف شد. طرفداران آن وقتی که Files On-Demand از راه رسید دوباره خوشحال شدند و حالا کاربران مک نیز بالاخره طعم استفاده از آن را نیز خواهند چشید.

وان درایو با قابلیت Files On-Demand امروز برایتان در Office Insiders مک منتشر خواهد شد البته احتمالاً اگر شما در Fast Ring باشید. اما خبر خوب این است که اگر این قابلیت هم اکنون برای Office Insiders آماده شده باشد، بیشتر از چند ماه طول نخواهد کشید تا شاهد انتشار عمومی آن باشیم.