رونمایی مایکروسافت از سرفیس هاب 2 با صفحه نمایش چرخانش
1 min read

رونمایی مایکروسافت از سرفیس هاب 2 با صفحه نمایش چرخانش

مایکروسافت سرانجام برای اولین بار از Surface Hub 2 در کنفرانس دیشب خود رونمایی کرد. این اولین باری بود که سرفیس هاب 2 مایکروسافت در معرض دید عموم قرار میگرفت و مهمتر از آن، این بود که مایکروسافت از قابلیت های خاص این دستگاه رونمایی می کرد. سرفیس هاب 50 اینچی مایکروسافت قابلیت چرخش دارد، به طوریکه محتوا صفحه نمایش آن توسط انیمیشن های روان به حرکت در میاید.

این دستگاه بخشی از پروژه سیستم عامل ویندوز کور (WCOS) است که در آن مایکروسافت در تلاش است تا با ماژولار کردن سیستم عامل خود آن را به صورت هوشمند بر روی سخت افزارهای هوشمند اجرا کند. این کمپانی سال هاست که بر روی WCOS و Composable Shell یا همان C-Shell مشغول به کار است و در تلاش است که با استفاده از آنها ویندوز بتواند در سخت افزار های جدید استفاده شود. سرفیس هاب 2 یک مثال خوب از سبک جدید سخت افزارها است و علاوه بر این شایعاتی مبنی معرفی یک دستگاه جیبی جدید با کد Andromeda نیز توسط مایکروسافت شنیده می شود.

دمویی که شب گذشته از سرفیس هاب 2 پخش شد نشان داد که چند کاربر می تواند با استفاده از سنسور اثر خود از این دستگاه استفاده کنند. اسکنر در پایین دستگاه نصب شده و پس از ورود کاربران به سیستم فایل های اخیر برای آنها به نمایش درمیاید که در آن امکان استفاده همزمان از اسناد برای همکاری وجود خواهد داشت. مایکروسافت البته اعلام کرد که این شرکت سخت افزار Surface Hub 2 را تغییر داده است و دستگاه جدید که Surface Hub 2S نام دارد سال آینده با دوربین 4K نمایشگر بدون حاشیه عرضه می شود، اما خبری از نمایشگر چرخان و نرم افزارهای جدید تا سال 2020 نخواهد بود. مایکروسافت برنامه ریزی کرده تا به روزرسانی نرم افزاری را در سال 2020 و با نام Surface Hub 2X ارائه کند که در آن دستگاه از کارتریج پردازنده مخصوص در قسمت پشت برای ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری استفاده می کند.

مایکروسافت اطلاعات دقیقی از تاریخ انتشار سرفیس هاب 2 و قیمت آن منتشر نکرده، اما گفته است که این دستگاه در سه ماهه دوم 2019 به بازار عرضه خواهد شد.