اضافه شدن قالب استوری به موتور جستجو گوگل

امروزه بسیاری از مردم از طریق راه‌های مختلف با استفاده از قالب بسیار محبوب استوری با یک دیگر به تعامل می‌پردازند. از فیلترهای اسنپ چت گرفته تا استوری‌های استیکری اینستاگرام که بسیار محبوب هستند؛ گوگل با در نظر گرفتن این میل در کاربران قصد دارد تا چیزی شبیه به این فرمتها را در نتیجه جستجو تصاویر خود ایجاد کند.

در پستی که در وبلاگ گوگل منتشر شد، مدیر مهندسی تصاویر گوگل یعنی کتی ادواردز، گفته است که حالا کمپانی بعد از اجازه دادن به ناشران برای شروع ساخت استوری‌ها در اوایل امسال، در حال ورود به سطح بالاتری در زمینه قالب استوری‌ها است. گوگل از هوش مصنوعی برای ساخت استوری های مرتبط با نتایج جستجوی کاربران استفاده خواهد کرد. زمانی که این قابلیت ارائه شود تمرکز این استوری‌ها بر روی سلبریتی‌ها و ورزشکاران خواهد بود.

ادواردز در توضیحات خود در این زمینه می‌گوید:

"اوایل امسال ما به همراه پروژه AMP کار کردیم تا استوری‌های AMP را معرفی کنیم؛ یک کتابخانه متن باز که ساختن استوری بر روی وب را برای همه آسان می‌کند. در حالی‌ که هنوز خیلی زود است، ما ناشران بسیاری را دیده‌ایم که در حال آزمایش این قالب می‌باشند و راه‌های دیداری بیشتری برای مردم فراهم می‌آورند تا اطلاعات را از محتوای جستجو و اخبار دریافت کنند. حالا ما در حال شروع استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت استوری‌های AMP و افزودن این محتوا به جستجو هستیم. ما امروز با افراد موردتوجه مانند سلبریتی‌ها و ورزشکاران شروع خواهیم کرد و یک نگاه اجمالی به لحظات برجسته زندگی آن‌ها خواهیم داشت."

به نظر نمی‌رسد که گوگل به این زودی تبلیغات را در این استوری‌ها قرار دهد. همچنین در یک کنفرانس خبری در سانفرانسیسکو، ادواردز گفت که کمپانی جزئیات بیشتری برای اشتراک درباره قالب استوری‌ها در ماه‌های آینده دارد.

قالب استوری در اپلیکیشن‌های متعلق به فیسبوک یعنی اینستاگرام و واتس اپ بسیار محبوب شده است. امروزه بیش از 400 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند، آماری بیشتر نسبت به توییتر و اسنپ چت. نسخه استوری واتس اپ که Status نامیده می‌شوند نیز روزانه 450 میلیون کاربر را به واتساپ می‌کشاند.

اما مسئله قابل‌توجه رأی اعتماد گوگل به استوری‌ها است که نشانه دیگری از این است که این قالب تقریباً جدید، چیزی است که برای مدت های طولانی با استقبال کاربران مواجه خواهد شد.