دوربین هیبریدی چاپ سریع جدید فوجی فیلم با قابلیت فیلمبرداری رونمایی شد
1 min read

دوربین هیبریدی چاپ سریع جدید فوجی فیلم با قابلیت فیلمبرداری رونمایی شد

دوربین های چاپ سریع محبوبیت نسبتا زیادی در بین کاربران دارند. این محبوبیت به واسطه توانایی این دوربین ها در چاپ فوری تصاویر است که ما را یاد دوربین های بسیار قدیمی با قابلیت مشابه میاندازد. در دورانی که عکس ها کمتر چاپ میشوند و بیشتر در ذخیره سازهای دیجیتال میمانند، دوربین هایی مانند چاپ سریع های فوجی فیلم حس خوبی را منتقل میکنند. در حالی که شرکت های معدودی چنین دوربین هایی را تولید میکنند، فوجی فیلم مدل های جدیدی را به صورت مرتب رونمایی میکند.

این شرکت ژاپنی دومین دوربین چاپ سریع هیبریدی خود را معرفی کرده است که از یک قابلیت غافل گیر کننده در میان دوربین های هم رده برخوردار است: ضبط ویدئو. این دوربین جدید که Instax Square SQ20 نام دارد، میتواند ویدئوهایی را حداکثر زمان 15 ثانیه ثبت کند. ویدئوها در این دوربین داخل یک کارت حافظه SD ذخیره میشوند. اما ویژگی اصلی این مورد این است که کاربران میتوانند از این ویدئوها برای ساخت افکت جدید تصاویر استفاده کنند و بعد از ویرایش، مستقیما توسط دوربین پرینت آنها را بگیرند.

SQ20 دارای قابلیتی به نام Motion Mode است که به واسطه آن میتوانید ویدئویی را کاوش کنید و فریمی که از نظر شما بهترین است را انتخاب کنید و همان فریم را چاپ کنید. گزینه دیگری قابلیت خلق یک اکسپوژر جعلی طولانی را برای مات کردن حرکتی در ویدئو، در اختیار کاربر قرار میدهد. همچنین امکان ثبت یک نوار ساختگی 35 میلی متری نیز در تصاویری که در این حالت ثبت میشوند وجود دارد. بارزترین ویژگی های SQ20 ذکر شد اما این دوربین از لحاظ مشخصات فنی، دچار پسرفت شده است. SQ20 مجهز به یک سنسور کوچک تر 1.5 اینچی است در حالی که SQ10 از سنسور 1.4 اینچی برخوردار بود. لنز مدل جدید به نظر تفاوتی با مدل قبلی ندارد از گشادگی دیافراگم f/2.4 برخوردار است اما با کوچک تر شدن اندازه سنسور، SQ20 توانایی ثبت تصاویر عریض مانند سابق را ندارد.

فوجی فیلم قابلیت زوم دیجیتال 4 برابری را نیز به SQ20 آورده است. بنابراین SQ20 اولین دوربین با قابلیت زوم دیجیتال در دوربین های سری Instax محسوب میشود. از نظرهای دیگر، SQ20 بسیار شبیه به SQ10 است که فروردین سال گذشته معرفی شد. فروش فوجی فیلم SQ20 از 20 اکتبر آغاز میشود اما قیمت این دوربین هنوز اعلام نشده است. SQ10 ابتدا با قیمت 280 دلار وارد بازار شد اما اکنون قیمتی کمتر از 200 دلار دارد.