مایکروسافت پشتیبانی Xbox One از موس و کیبورد را با همکاری ریزر اعلام کرد
1 min read

مایکروسافت پشتیبانی Xbox One از موس و کیبورد را با همکاری ریزر اعلام کرد

مدتی پیش خواندیم که احتمال اضافه شدن پشتیبانی کنسول بازی Xbox One مایکروسافت از کیبورد و موس وجود دارد و در این زمینه، ردموندی ها از ریزر، کمپانی شناخته شده تولید کننده تجهیزات مخصوص بازی کمک خواهد گرفت. حال این موضوع توسط مایکروسافت تائید شده است و این شرکت در حال اضافه کردن قابلیت پشتیبانی Xbox One از موس و کیبورد است.

توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان منتخب ایکس باکس طی هفته های آینده میتوانند این ویژگی را به صورت آزمایشی امتحان کنند. با همکاری مایکروسافت و ریزر در این زمینه، کاربرانی که از سخت افزارهای شرکت ریزر در ایکس باکس استفاده کنند میتوانند از قابلیت های انحصاری این شرکت مانند نورپردازی Chroma نیز بهره مند شوند. اغلب موس ها و کیبوردهای باسیم و بیسیم از توسط Xbox One پشتیبانی میشوند و توسعه دهندگان نیز میتوانند این ویژگی را به بازی های خود اضافه کنند.

جیسون رونالد، مدیر برنامه های بخش ایکس باکس اینگونه توضیح داده است که: "موس و کیبورد برای گیمرها در ایکس باکس به صورت پیشفرض فعال نیست. هر تیم توسعه دهنده ای بهترین عناوین خود را میشناسد و ما از آنها برای ایجاد یک تجربه مطلب در بازی ها پشتیبانی خواهیم کرد. " مطمئنا عده زیادی از گیمرها با این توضیح موافق هستند. کنسول گیمرها همواره در حسرت کیبورد و موس پی سی گیمرها بوده اند چرا که نقطه برتری خاصی به آنها در حرکت در بازی ها میدهد و به خصوص در بازی هایی مانند تیراندازی اول شخص، موس و کیبورد تاثیر بسزایی در تجربه بازی میگذارد. مایکروسافت برای اضافه کردن این قابلیت به کنسول خود با استودیوهای بزرگ و کوچکی همکاری نزدیکی داشته است و حالا به دنبال دریافت بازخورد آزمایش کنندگان تا قبل از پایان سال میلادی جاری است. مایکروسافت به دنبال انتشار اطلاعات بیشتر در مورد همکاری با ریزر در تاریخ 10 نوامبر است.