توییتر قصد دارد محدودیت هایی برای گفتارغیر انسانی بر روی پلتفرم خود ایجاد کند
1 min read

توییتر قصد دارد محدودیت هایی برای گفتارغیر انسانی بر روی پلتفرم خود ایجاد کند

توییتر مدت‌ها است که از راه‌های مختلف در حال مبارزه با گفتار خشونت‌آمیز بر روی پلتفرم خود است و کمپانی از هیچ تلاشی برای پیاده‌سازی قوانین در این راه دریغ نکرده است. اوایل امسال ابزاری را ارائه کرد که طرحی شده بود تا رفتار حساب‌های کاربری را سنجیده و احتمال تهدید آن‌ها برای یک مکالمه سالم را برسی کند.

قسمتی از این تلاش‌های کمپانی، گسترش سیاست‌های خود در این زمینه است. توییتر قوانین جدیدی را پیشنهاد می‌کند که هدف آن‌ها جلوگیری از گسترش گفتار غیرانسانی در پلتفرم است. توییتر قصد دارد تا قبل از اعمال قوانین پیشنهادی، از نظر افکار عمومی در این‌ باره آگاهی پیدا کند.

توییتر گفتار غیرانسانی را این‌گونه توصیف کرده است:

"گفتار غیرانسانی زبانی است که باعث تحقیر افراد دیگر می‌شود. گفتار غیر انسانی می‌تواند زمانی رخ دهد که دیگران قابلیت‌های انسان را رد کنند (مقایسه یک گروه با حیوانات) و زمانی که دیگران طبیعت انسان را رد کنند. (تحقیر یک گروه بر اساس جنسیت)"

توییتر می‌گوید رفتار غیرانسانی می‌تواند به خشونت‌هایی جدی خارج از سرویس و سایر عوارض جانبی ختم شود. اگرچه هم اکنون توییتر با قوانین فعلی خود قسمتی از محتواهای این‌گونه را محدود می‌کند ولی قصد گسترش فشار را بر روی آن‌ها دارد؛ اما قوانین آن را هنوز تحت پوشش سیاست‌های خود قرار نداده است.

مرحله دریافت نظرات درباره قوانین جدید تا 9 اکتبر ادامه خواهد داشت و بعد آن به نظر می‌رسد که توییتر در اواخر امسال نسبت به نتایج دریافتی از افکار عمومی، سیاست‌های خود را به روز رسانی کند.