دوربین قطع متوسط بعدی فوجی فیلم، 100 مگاپیکسلی خواهد بود
1 min read

دوربین قطع متوسط بعدی فوجی فیلم، 100 مگاپیکسلی خواهد بود

روز گذشته فوجی فیلم اقدام به معرفی دوربین قطع متوسط GFX 50R کرد اما این تنها دستاورد این کمپانی ژاپنی برای طرفداران دوربین های دیجیتال با سنسور بسیار بزرگ نیست. فوجی فیلم اعلام کرده است که سال آینده مدل دیگری از سری GFX را معرفی خواهد کرد که به سنسور 100 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. این دوربین که هنوز فوجی فیلم نامی را برای آن مشخص نکرده مجهز به تثبیت گر تصویر داخلی یا به اصطلاح IBIS است که قابلیتی مهم برای دوربین های قطع متوسط محسوب میشود.

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/09/fuji100_vladsavov.0.jpg

فوجی فیلم جزئیات چندانی را در مورد این دوربین منتشر نکرده اما گفته میشود که این دوربین سال آینده با قیمتی حدود 10 هزار دلار روانه بازار شود. علاوه بر ویژگی IBIS که امکان حذف لرزش و تثبیت تصاویر را با هر لنزی که به بدنه دوربین متصل شود به دنبال خواهد داشت، مدل جدید از توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K نیز برخوردار خواهد بود. دو سال از زمان معرفی GFX-50S، اولین دوربین قطع متوسط شرکت فوجی فیلم میگذرد و لنزهای متعددی برای این مدل وارد بازار شده است و طبق اعلام کمپانی، در آینده نزدیک چند لنز دیگر را برای این دوربین معرفی خواهد کرد. دوربین قطع متوسط بعدی فوجی فیلم شکل و شمایلی شبیه به دوربین های DSLR خواهد داشت و احتمالا همچون GFX 50R، فوجی فیلم بدنه آن را به شکلی نسبتا باریک طراحی خواهد کرد. همچنین احتمالا این دوربین دارای گریپ پائینی یکپارچه خواهد بود.

دیگر شرکت های مطرح تولید کننده دوربین های قطع متوسط، Hasselblad و PhaseOne هستند که هر دو دارای مدل هایی با رزولوشن 100 مگاپیکسلی در بازار هستند. Pentax هم نماینده ای 51 مگاپیکسلی در بازار دوربین های قطع متوسط دارد. با اینکه قیمت دوربین قطع متوسط بعدی فوجی فیلم فوق العاده بالاست، اما باز هم قیمت کمتری نسبت به نماینده های شرکت های Hasselblad و PhaseOne دارد و احتمالا مورد استقبال بسیاری از عکاسان استودیویی قرار خواهد گرفت.