Pokemon GO از مجموع درآمد دو میلیارد دلاری عبور کرد
1 min read

Pokemon GO از مجموع درآمد دو میلیارد دلاری عبور کرد

بازی ویدئویی محبوب Pokemon GO رسماً از کسب درآمد دو میلیارد دلار در سراسر جهان عبور کرد. این بازی در حالی به چنین موفقیتی دست‌یافته است که آن را سریع‌تر از Clash Royale پردرآمد افسانه‌ای و Candy Crush Saga انجام داد. به طور دقیق این اتفاق 811 روز بعد از این‌که بازی در سال 2016 منتشر شده بود رخ داده است. این کار برای Clash Royale 887 روز طول کشید و سریع‌ترین بازی در نمودار Apptopia یعنی Clash of Clans، در 768 موفق به انجام دادن آن شد. همان‌طور که در نمودار پایین دیده می‌شود محبوبیت بین‌المللی بازی قابل توجه است، اما تا به اینجای کار ژاپن و ایالات متحده آمریکا چه از لحاظ دانلود و چه از لحاظ درآمد پیشتاز می‌باشند.

اگر شما یک توسعه‌دهنده بازی‌های آنلاین هستید می‌خواهید که بازی شما در سطح بین‌المللی توسط مخاطبان زیاد بازی شود، نکات کلیدی موجود در این این آمارها می‌توانند بسیار آشکار باشند.

برای شروع، شکاف بین درآمد ژاپن و تعداد دانلودها قابل توجه است که می‌تواند آن را به بازار جذابی برای بازی‌های بین‌المللی تبدیل کند. در آمریکا چنین شکافی وجود ندارد که مشخص می‌کند کاربران در آنجا علاقه کمتری به پرداخت دارند اما می‌تواند مکان مفیدی برای کسب محبوبیت باشد. از طرف دیگر کشورهای کوچک‌تر برگشت کمتری از لحاظ درآمد دارند و از نظر اقتصادی با کشورهای بزرگ‌تر قابل قیاس نمی‌باشند.

در واقع در یک بیان عملی می‌توان گفت که ژاپن و آمریکا مناطقی هستند می‌توانند برای شما بسیار سودآور باشند، اما نباید کشورهای کوچک زیادی را تحت پوشش قرار دهید. منتشر کردن یک بازی بین‌المللی نیازمند زمان، منابع و همچنین اولویت بندی می‌باشد.

نکته مهم دیگر درباره بازی‌های آنلاین بین‌المللی حفظ مخاطبان است. Pokemon GO مدتی در سال 2017 ورشکسته شد اما سپس با ویژگی‌های جدید بازگشت و توانست با رسیدن به شکوفایی از مرز درآمد دو میلیارد دلار عبور کند.

بازی موبایل یک بازار بی‌ثبات است؛ اما کاربران همیشه تمایل دارند به بازی خود وفادار بمانند و این یک نکته بسیار مثبت است. استفاده هوشمندانه از این میل می‌تواند به موفقیت توسعه دهنگان بازی‌ها بسیار کمک کند.