سونی بالاخره کوتاه آمد؛  امکان کراس-پلی فورت‌نایت در PS4، سوئیچ و Xbox One

سونی آوازه بلندی در ناسازگاری با رقیبان در زمان همکاری دارد. قابلیت Cross-Play یا همان بازی بین کنسولی به کاربران این امکان را میدهد که بتواند در کنسول های مختلف را میدهد. سونی خرداد ماه امسال زمانی که بازی فورت نایت برای کنسول نینتندو سوئیچ عرضه شد، قابلیت کراس پلی را بین سوئیچ و پلی اسیتیشن 4 مسدود کرد. البته پیش از این هم کراس پلی بین PS4 و اکس باکس وان مسدود شده بود و فورت نایت تنها بازی ای نبود که دچار این سرنوشت شده بود.

حالا سونی سرانجام آن چیزی را که از زمانی انتشار بازی فورت نایت کاربران آن از این کمپانی می خواستند را عملی کرد و قابلیت کراس پلی بین PS4 و پلت فرم های دیگر بازی را فعال کرد. از امروز، یک نسخه بتا از بازی منتشر شده است که به کاربران Fortnite در کنسول PS4 اجازه میدهد تا در برابر رقیبان خود در کنسول های Xbox One، Nintendo Switch، PC، Mac، iOS و اندروید بازی کنند. علاوه بر این، حالا کاربران می تواند اکانت های خود در این پلت فرم ها را نیز با یکدیگر سینک کنند.

تا امروز حالت کراس پلی پلی استیشن سونی تنها در کامپیوترهای خانگی ویندوزی، مک و نسخه های موبایل امکانپذیر بود و با کنسول های دیگر این امکان وجود نداشت. که البته این تصمیم سونی انتقادات بسیار فراوانی برای آنها به همراه داشت. اما امروز این شرکت نه تنها با قابلیت کراس پلی فورت نایت توانست دل هواداران این بازی را شاد کند، بلکه اعتراف کرد که کاربران به این امکان نیاز دارند و در آینده با تغییر سیاست های درونی شرکت پشتیبانی بهتری برای کاربران خود خواهد داشت. مطمئناً این خبر بسیار خوبی برای کاربران PS4 و حتی کنسول های رقیب است، چرا که با فراگیر شدن این قابلیت در بازی های بیشتر رقابت آنها هیجان انگیز تر از همیشه خواهد شد.