کارت گرافیک های AMD Arcturus در دوردست ها!

قرار بر این بود که چیزی در حدود 1 و یا 1 سال نیم پس از معرفی معماری گرافیکی Vega، شرکت AMD یک معماری گرافیکی جدید را با لیتوگرافی 7 نانومتری راه بازار سازد. حال پس از گذشت حتی نیمی از سال 2018، خبری از یک کارت گرافیک گیمینگ جدید با معماری Navi وجود ندارد. واقعیت در آن است که کارت گرافیک های وگا حتی قادر به رسیدن به عملکرد پرچمداران "پاسکال" هم نبوده و در حال حاضر از رقیب خود عقب هستند. با این وجود AMD سعی دارد تا پایان سال 2018 و اوایل سال 2019، دست کم 30% از بازار CPUها را از آن خود کند.

این شرکت چندی پیش نیز اعلام کرد که در سومین تلاش خود برای تامین بازار کارت گرافیک های میان رده بر اساس معماری Polaris، به زودی کارت گرافیک هایی با لیتوگرافی 12 نانومتری را راهی بازار می سازد. اما این مقدار برای کاربران و طرفداران تشنه این شرکت کافی به نظر نمی رسد. از سوی دیگر، به تازگی با خبر شده ایم که احتمالا نام سومین معماری نوین گرافیکی این شرکت از سوی برخی منابع منتشر شده است.

معماری آتی این شرکت با نام Arcturus، پس از کارت گرافیک های ناوی راهی بازار می گردد. Phoronix ضمن ارائه این خبر، اعلام کرده است که نامگذاری ستاره های درخشان AMD در این صنعت، به فرآیند 7+ نانومتر خواهد رسید. تا همین چند ماه پیش نیز این احتمال وجود داشت که روند عرضه کارت گرافیک های AMD با Navi و سپس یک لیتوگرافی جایگزین، تا سال 2020 ادامه یابد اما در حال حاضر باید دید که AMD با ریزمعماری Navi می تواند فاصله ایجاد شده بین خود و NVIDIA را پر کند یا خیر؟ این در حالی است که اینتل نیز اعلام کرده است که تا پایان سال 2019 نخستین سری از کارت گرافیک های مخصوص بازی خود در بازار خواهد داشت.