Surface Pro 6 با طراحی ظاهری معمول و پیکربندی قوی‌تر ارائه خواهد شد.

نمایشگاه سخت‌افزار بعدی مایکروسافت برای دوم اکتبر برنامه‌ریزی‌شده است و دنیای تکنولوژی منتظر اطلاعات درباره جدیدترین Surface Pro کمپانی می‌باشد. اگرچه، حالا اطلاعات درز یافته از یک وبسایت ویتنامی عنوان می‌کند که نیازی نیست به آن اندازه‌ای که فکر می‌کردیم صبر کنیم تا یک نگاه نزدیک‌تر به این تبلت ویندوزی جدید ترکیبی بی اندازیم

Surface Pro 6 با تغییرات گسترده‌ای همراه خواهد بود اما بجای ظاهر، بر روی تقویت قطعات داخلی آن تمرکز شده است. بنابراین احتمالاً طراحی مجددی که برای سال 2019 از آن شنیده‌ایم در Surface Pro 7 اعمال خواهد شد نه در مدل آتی Surface Pro 6.

درواقع می‌توان حفظ طراحی معمول را در این تبلت این‌گونه توصیف کرد که فقط در آن کمی لبه‌هایش گرد شده‌اند و چیز دیگری تغییر نکرده است. وقتی که مایکروسافت از Surface Go رونمایی کرد، طراحی جدیدی را با گوشه‌های گرد شده به نمایش گذاشت. Surface Pro 6 به نظر نمی‌رسد که دقیقاً به همان‌گونه طراحی شده باشد اما گوشه‌های گرد نشان می‌دهند که شاید این مسیری است که خط تولید کمپانی در ادامه دنبال خواهد کرد.

تغییرات خارجی کمتر این معنا را می‌دهد که Surface Pro 6 مجهز به یک پورت جدید USB-C نمی‌باشد. مایکروسافت در این زمینه به صراحت اعلام کرد که باور دارد که دنیا آمادگی تصاحب شدن کامل توسط USB-C را ندارد، مانند مکبوک جدید اپل، اما شایعاتی در این باره بیان می‌شود که کمپانی قصد دارد یک پورت تکی به دستگاه اضافه کند. کاربرانی که به دنبال بهره‌مندی از سرعت تاندربولت هستند ممکن است نیاز باشد که یک نسل دیگر برای دستیابی به چنین فرصتی صبر کنند.

در داخل Surface Pro 6 جدیدترین پردازنده نسل هشتم اینتل قرار دارد که عملکرد بهتر و راندمان انرژی بالاتر را برای کاربران مهیا می‌سازد. با توجه به قدرت جیپ‌های داخل واحد، Surface Pro نیاز به سیستم خنک کننده اضافی برای پردازنده‌های قدرتمند جای گرفته درون دستگاه دارد.

اگرچه شایعات گذشته شواهدی مبنی بر وجود یک قلم Surface را مطرح می‌کردند اما تا به اینجا هیچ اطلاعاتی از لوازم جانبی موجود نمی‌باشد. به‌طورکلی به نظر می‌رسد که سال 2018 برای آن‌هایی که به دنبال ارتقاء قدرت Surface Pro کنونی خود هستند اما انتظار طراحی مجدد را ندارند یا خواستار آن نمی‌باشند، سالی هیجان‌انگیز خواهد بود