درخواست LM از گروه‌های محلی برای ارائه طرح استفاده از خودرو‌های خودران

همانند سایر کمپانی‌ها، LM Industries نیز می‌خواهد وسایل نقلیه خودران خود را وارد خیابان‌های شهر‌های جهان کند؛ اما بجای رفتن سراغ Uber یا مدل حرکت کردن در سطح شهر‌ها با ناوگان وسایل نقلیه به سبک Waymo و یا راهکار مخصوص خود، کمپانی از گروه‌های محلی می‌پرسد که چگونه می‌خواهند از Olli، شاتل الکتریکی خودران سرعت‌ پایین آن استفاده کنند.

LM Industries در حال اجرای چالشی است که طی آن از سازمان‌های دولتی محلی، کمپانی‌ها و سایر علاقه‌مندان درخواست می‌کند که طرح استفاده سه ماهه خود را از Olli پیشنهاد دهند. نخستین چالش برای کمپانی دریافت طرح‌ها در ساکرامنتو (مرکز ایالت کالیفرنیا) و نواحی فنیکس (مرکز ایالت آریزونا) خواهد بود؛ اما LM Industries قصد دارد تا این چالش را به‌صورت سراسری انجام دهد. برنده هر منطقه چیزی به نام یک "Pod" از Olliها (دسته‌ای بین دو تا سه وسیله نقلیه) را برای عملی کردن برنامه‌اش دریافت خواهد کرد.

مدیرعامل LM Industrie، جی راجرز، دراین‌باره می‌گوید: "وسایل نقلیه خودران برای بعضی از افراد شناخته‌شده می‌باشند اما هنوز برای خیلی‌ها تازگی دارند."

این عدم شناسایی کار کمپانی را برای مستقر کردن وسایل نقلیه فقط با اعلام آمادگی از طرف گروه‌ها سخت می‌کند. بعضی از گروهها ممکن است به سبب عدم شناسایی درخواست‌های غیرممکن ارائه کنند و به گفته راجرز این نوعی " عقب‌گرد به‌حساب می‌آید."

درعوض چالش از گروه‌های علاقمند درخواست می کند که یک برنامه دقیق از استفاده دقیق در محلی مشخص را برای وسایل نقلیه خودران ارائه دهند. راجرز می‌گوید که LM Industries به این دلیل ساکرامنتو و فینیکس را انتخاب کرده‌است که شرکایی هم‌اکنون در آنجا حضور دارند می‌توانند باعث سرعت بخشیدن به پروسه شوند. همچنین کالیفرنیا و آریزونا قوانینی سازگار با وسایل نقلیه خودران را دارا می‌باشند. پیشنهاد‌ها توسط یک پنل قضاوت متشکل از دوریس ماتسویی، نماینده شش پخش کالیفرنیا (که شامل ساکرامنتو هم می‌شود) و ساندرا ویلسون رئیس دایره بازرگانی کالیفرنیا برسی می شوند.

بر اساس Local Motors، نماینده LM Industries که این وسایل نقلیه را ساخته است، شاتل‌های Olli مانند جعبه‌هایی به همراه چرخ به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت این وسایل نقلیه الکتریکی 40 مایل در ساعت و در حالت پر از سرنشین 25 مایل بر ساعت خواهد بود و یک سیستم تهویه هوا مطبوع در آن‌ها به کار رفته است. بر اساس ادعا کمپانی این شاتل‌ها کاملاً خودران بوده اما به دلایل امنیتی توسط انسان مدیریت می‌شوند.

در حالی‌ که این شاتل‌ها قادر هستند تا در کنار خودروهای سنتی در جاده‌ها حرکت کنند، بر طبق گفته LM Industries سرعت آن‌ها به 25 مایل به ساعت محدود شده است. راجرز گفته است با توجه به اینکه هم‌اکنون در مراحل اولیه گسترش تکنولوژی رانندگی خودکار هستیم این محدودیت سرعت یک ویژگی ایمنی به حساب می‌آید. سایر کمپانی‌ها درحال آزمایش نمونه‌های اولیه خودروهای خودگردان بر اساس وسایل نقلیه مسافربرمعمولی هستند اما راجرز می‌گوید که انجام زود خیلی از کارها می‌تواند باعث رخ دادن تصادف و حوادس ناگواری که می‌تواند افکار عمومی را نسبت به این تکنولوژی بدبین می‌کند. وی اشاره کرد که آن‌ها خواستار نام نیک برای خود و سایر کمپانی‌ها هستند.