مایکروسافت پشتیبانی از Skype Classic را متوقف خواهد کرد

مایکروسافت قصد دارد تا پشتیبانی از نسخه دسکتاپ اسکایپ 7.0 یا اسکایپ کلاسیک را که در 1 نوامبر متوقف کند. از سوی دیگر نسخه های تلفن همراه و تبلت اسکایپ در روز 15 نوامبر قطع خواهند شد. این شرکت اخیرا بروزرسانی و قابلیت های جدید اسکایپ را در وبلاگ خود معرفی کرد و کاربران را به بروزرسانی اسکایپ جدید تشویق کرده است.

مایکروسافت سال ها است که در تلاش برای ایجاد محیطی بهتر و شادتر در اسکایپ است و به همین منظور اعلام کرد که ویژگی های جدیدی را در نسخه ی 8 اسکایپ ارائه خواهد کرد تا نظر کاربران را به خود جلب کند. در اوایل ماه جاری نسخه ی قبلی اسکایپ حذف خواهد شد و شاهد عملکردی بهتر، ویژگی هایی جدید و طراحی متفاوت از نسخه ی جدید اسکایپ خواهیم بود.

اکنون نیز مایکروسافت در نوامبر از اسکایپ جدید در ویندوز رونمایی خواهد کرد و اجرای مایکروسافت کلاسیک را در سیستم عامل های خود متوقف می کند. این تغییرات می تواند اسکایپ را به پیامرسان اصلی مایکروسافت تبدیل کند و نظر کاربران به خصوص جوانان را به خود جلب نماید. اکنون رقابت بین پیامرسان ها بسیار شدید است و کمپانی ها سعی دارند تا با ارائه ی خدمات گسترده و پیشرفته کاربران بیشتری را به سمت خود بکشانند.