اپل اعلام کرد که درصدی کم از گوشی های آیفون 8 دچار مشکل در برد اصلی هستند
1 min read

اپل اعلام کرد که درصدی کم از گوشی های آیفون 8 دچار مشکل در برد اصلی هستند

اپل بارها ثابت کرده است که امکان به وجود آمدن یک مشکل فنی در یک محصول به واسطه نقص در خط تولید هیچ اتفاق عجیبی نیست. شرکت کوپرتینویی امروز اعلام کرده است که متوجه نقص در تولید برد اصلی برخی از گوشی های آیفون 8 خود شده است. اپل دستگاه هایی که دچار این مشکل باشند را به رایگان تعمیر میکند. اگر صاحب آیفون 8 هستید و میخواهید بدانید که گوشی گران قیمت شما هم شامل این نقص میشود کافیست به این لینک (وب سایت رسمی اپل) مراجعه کنید و شماره سریال دستگاه خود را در کادری که مشخص شده وارد کرده و تائید را بزنید. پیدا کردن شماره سریال دستگاه کار سختی نیست. برای این کار کافیست به مسیر Settings > General > About بروید تا شماره سریال را پیدا کنید.

به گفته اپل، این ایراد فنی مشکلاتی را برای آیفون 8 ایجاد میکند که از جمله آنها میتوان به هنگ کردن دستگاه، ریبوت های ناگهانی و خاموش شدن و روشن نشدن دستگاه اشاره کرد. اگر آیفون 8 شما هر کدام از این مشکلات را دارد احتمال اینکه از همان نقص تولید برخوردار باشد وجود دارد. در این شرایط کاربران میتوانند دستگاه خود را به مراکز پشتیبانی رسمی اپل تحویل دهند یا با اپل ساپورت تماس بگیرند تا به مشکل رسیدگی شود. گوشی هایی که با مشکل مذکور تولید شده اند، در بازار کشورهای امریکا، استرالیا، چین، هنگ کنگ، هند، ژاپن، ماکائو و نوزیلند در بین ماه سپتامبر 2017 تا مارس 2018 به فروش رسیده اند. لازم به ذکر است که این مشکل صرفا به آیفون 8 مرتبط است و نسخه پلاس این مدل دچار چنین مشکلی نیست. اپل به کاربران توصیه میکند پیش از تحویل گوشی خود به مراکز پشتیبانی اپل، آن را یک بار ریست فکتوری کنند و سیم کارت را از آن خارج کنند.

همچنین اپل به یک نکته بسیار مهم دیگر هم اشاره کرده و گفته است که در صورتی که آیفون 8 کاربر مشکلات دیگری مانند شکستگی صفحه نمایش دارد، پیش از رسیدگی به مشکل برد اصلی میبایست مشکل فعلی رفع شود و طبیعتا هزینه اینگونه مشکلات به عهده خود کاربر است و شامل برنامه تعمیر رایگان اپل نمیشود. اتفاقی مشابه پیش از این در مورد برنامه تعویض باتری آیفون ها رخ داده بود که در آنجا هم کاربران مجاب میشدند که تمام مشکلات آیفون خود را به هزینه خود رفع کنند.