تصاویر فاش شده از نوکیا 7.1 پلاس یک گوشی مسی رنگ درخشان را نشان می‌دهد
1 min read

تصاویر فاش شده از نوکیا 7.1 پلاس یک گوشی مسی رنگ درخشان را نشان می‌دهد

با ارائه چندین تلفن هوشمند مانند نوکیا 6.1 که می‌توان آن را یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند 2018 نامید، دو سال اخیر به‌عنوان برگشت جدی نوکیا به دنیای تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شوند.

2018 همچنین شاهد ارائه نوکیا 7 پلاس نیز بوده است. یک تلفن میان رده با قدرت قابل اعتماد، دوربین خوب و یک نمایشگر زیبا 6 اینچی. درحالی که از استفاده آن لذت می‌بردیم اما نهایتاً با گذشت از عظمت آن نیز کم شد. حالا شایعاتی وجود دارند که خبر از آن می‌دهند که یک گوشی جدید قرار است در قالب نوکیا 7 قرار بگیرد و به زودی نیز ارائه خواهد شد.

در ادامه هر اطلاعاتی را که درباره این گوشی جدید یعنی نوکیا 7.1 پلاس مشخص شده است را مرور خواهیم کرد.

طراحی و صفحه نمایش

تصاویر منتشر شده از دستگاه که احتمالاً در یک رستوران گرفته‌شده‌اند، یک تلفن بزرگ را نشان می‌دهند که دو دوربین به صورت عمودی در پشت آن قرار گرفته‌ اند و زیر آن‌ها نیز یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. به نظر می‌رسد که تلفن حداقل در دو رنگ که احتمالاً مسی و نقره‌ای هستند ارائه خواهد شد. رنگ مسی این گوشی با توجه به تغییر رنگی که در بدنه در مواجهه با نور انجام می‌شود بسیار می‌تواند قابل توجه باشد. اگر این‌ها در حقیقت عکس‌های نوکیا 7.1 پلاس باشند، بنابراین این دستگاه یک تلفن هوشمند میان‌رده بسیار جذاب خواهد بود.

اگرچه اطلاعات فاش شده قبلی جلوی دستگاه را نشان می‌دادند، اما به نظر می‌رسد که دو دستگاه به صورت جدا یکی به همراه ناچ و دیگری بدون ناچ ارائه خواهند شد. این‌طور انتظار می‌رود که دستگاه دارای ناچ نوکیا 7.1 پلاس و دستگاه بدون ناچ نوکیا 7.1 باشد. این جدایی بین دستگاه ناچ دار و بدون ناچ، ما را به یاد گوشی پیکسل 3 می‌اندازد.

اگرچه بیان این نکته نیز لازم است که خیلی از افشاگران اعتقاد دارند که امکان دارد دستگاه دارای ناچ پرچم‌دار بعدی نوکیا، یعنی نوکیا 9 باشد. شایعات دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید نوکیا 7.1 پلاس مجهز به یک صفحه نمایشگر LCD با رزولوشن 2160 x1080 خواهد بود

پردازنده و حافظه

به نظر می‌رسد که نوکیا 7.1 پلاس نسبت به نوکیا 7 پلاس قدرتمندتر شود و بسیاری از شایعات خبر از این می‌دهند که یک پردازنده Snapdragon 710 در این تلفن هوشمند به کار رفته است.

جزئیات دیگری تا به اینجای کار مشخص نشده است اما منطقی به نظر نمی‌رسد که 7.1 پلاس با خصوصیاتی ضعیف‌تر از 7 پلاس ارائه شود. بنابراین حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم برای آن انتظار می‌رود.

دوربین

گفته می شود Zeiss دوباره همکاری با نوکیا را آغاز کرده است و درحال ساخت یک دوربین دوگانه پشت برای نوکیا 7.1 پلاس می‌باشد. همچنین با اینکه اطلاعات زیادی درباره‌ی دوربین جلو در دسترس نمی‌باشد؛ اما پیش‌بینی می‌شود که فقط یک دوربین در جلو دستگاه تعبیه شده باشد.

تاریخ ارائه و قیمت

شایعاتی از از اوایل سپتامبر آغاز شده‌اند که می گویند نوکیا اواخر اکتبر و یا اوایل نوامبر را برای ارائه 7.1 پلاس در نظر گرفته است. همچنین انتظار می‌رود که قیمت آن نیز مانند 7 پلاس حدود 350 پوند معادل 465 دلار باشد.