تلگرام 5.0 برای iOS بر پایه Swift با ویژگی‌های جدید و عملکرد بهتر منتشر شد

همان طور که وعده داده شده بود، تلگرام نسخه ای جدید از پیام رسان محبوب خود را برای iOS منتشر کرده که بر پایه زبان برنامه نویسی Swift اپل توسعه داده شده است که احتمالا همین اقدام باعث شده تا تلگرام تبدیل به سریعترین اپلیکیشن پیام رسان شود. اگر در حال حاضر از نسخه قدیمی تر تلگرام استفاده میکنید، با بروزرسانی به نسخه جدید هیچ تفاوتی را از نظر محیط کاربری برنامه احساس نمیکنید چرا که نسخه 5.0 دقیقا مانند نسخه پیشین است.

با این حال به لطف استفاده از زبان برنامه نویسی جدید در توسعه نسخه جدید، تلگرام 5.0 بسیار سریعتر است و نسبت به قبل مصرف باتری بهینه تری دارد. همچنین ویژگی های مهمی مانند اعلانات داخل برنامه ای قابل بسط نیز به نسخه جدید اضافه شده است که به کاربر امکان تمرکز بر روی کاری که در حال انجام آن است را میدهد بدون اینکه مجبور باشد پیام های دریافتی جدید را نادیده بگیرد. در واقع زمانی که یک پیام جدید از تلگرام دریافت کنید، میتوانید با پائین کشیدن صفحه، به صفحه گفت و گو بروید و سپس با بستن برنامه، به کار قبلی که در گوشی، در حال انجام آن بودید بازگردید. این ویژگی در نسخه جدید در حال هر کاری که باشید، چه تماشای فایل چند رسانه ای باشد یا خواندن یک مقاله، کار خواهد کرد.

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/09/Telegram-5.jpg

علاوه بر این، در نسخه جدید تلگرام نمایش پیام های خوانده نشده اصلاح شده است و حالا صرفا تعداد پیام های چت هایی که در حالت سکوت تنظیم نشده اند، نشان داده میشود. بنابراین عددی که برای پیام های رویت نشده نشان داده خواهد شد، به مراتب کمتر از قبل خواهد بود و دیگر تعداد پیام های یک گروهی که نوتیفیکیشن آن غیر فعال شده، نمایش داده نمیشود. همچنین مسیریابی در گفت و گوهای شلوغ نیز بهبود پیدا کرده و حال میتوانید تاریخ پیامی که برای شما ارسال شده مشاهده کنید و حتی پیام ها را بر اساس تاریخ، دسته بندی کنید.