مایکروسافت سیستم‌عامل رباتی را برای ویندوز 10 ارائه خواهد کرد

مایکروسافت همواره در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. اما تا به الآن تلاش‌های آن بر روی جنبه نرم افزاری این قضیه بوده است. اما حالا مایکروسافت اعلام کرده است که در حال ارائه سیستم عملگر رباتی (ROS1) به ویندوز 10 است.

در یک پست وبلاگ که در سایت مایکروسافت منتشر شد، مایکروسافت اعلام کرد که ROS1 یک نسخه آزمایشی خواهد بود که به توسعه‌دهندگان این اجازه را خواهد داد که ربات‌های پیچیده بسازند و همچنین ویژگی‌ها امنیتی اینترنت اشیاء ویندوز 10 را به همراه خواهد داشت. ROS1 به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد که از قابلیت‌های پیشرفته مانند نسخه کامپیوتر، یادگیری ماشینی ویدوز و سرویس شناختی Azure در کنار سایر قابلیت‌ها در ربات‌هایشان استفاده کنند.

در ادامه بیانیه مایکروسافت را مشاهده می‌کنید:

"مردم همیشه توسط ربات‌ها هیجان زده می‌شوند. امروزه ربات‌های پیشرفته زندگی ما را چه در خانه و جه در محل کار تکمیل می‌کنند. ربات‌های انبار حالا برای تحویل خریدهای ما فعال هستند و دارندگان حیوانات خانگی به ربات‌ها تکیه می‌کنند تا کف خانه‌شان را تمیز نگه دارند. صنایع مزایای ربات را در ساخت ابزار حمل و نقل، لوازم پزشکی و املاک می‌بینند. همانطور که ربات‌ها پیشرفته می‌شوند، ابزارهای توسعه دهنگان نیز پیشرفته می‌شوند. ما رباتیک به همراه هوش مصنوعی را به عنوان یک تکنولوژی قابل دسترس جهانی برای بهبود توانایی‌های انسان می‌بینیم.

مایکروسافت درحال کار با Open Robotics و کنسرسیوم صنعتی ROS است تا سیستم عامل رباتی را به ویندوز بیاورد. مایکروسافت به کنسرسیوم صنعتی ROS ملحق شده است، سازمانی که مأموریت دارد قابلیت‌های پیشرفته ROS را در زمینه تولید و بهبود بهره‌وری سرمایه گذاری ربات‌های صنعتی گسترش دهد."

در جریان نمایشگاه ROSCon 2018 مایکروسافت سه ربات Turtlebot که بر روی ROS build اجرا و توسط اینترنت اشیاء ویندوز 10 به روی یک NUC اینتل کار می‌کنند رونمایی خواهد کرد. کمپانی همچنین یک شبیه ساز یادگیری ماشین در Azure به کار خواهد برد و که باعث می شود ربات‌های بسیاری که در دنیای مجازی در حال اجرا هستند به یک سیستم ارکستراسیون متصل شوند و از طریق هاب اینترنت اشیا کنترل شوند.

این توسعه، این قابلیت را دارد که مزایای بسیاری در زمینه‌های مختلف فراهم آورد؛ مانند صنعت،تجارت و مباحث علمی که ربات‌ها بر روی ROS اجرا می‌شوند و ویندوز 10 می‌تواند به انسان‌ها کمک کند. مایکروسافت می‌گوید که ROS2 را نیز به زودی ارائه خواهد کرد و پشتیبانی کامل را از قابلیت‌های ویندوزی را فراهم می‌آورد.