بنا به گزارشات، آیفون Xs و Xs Max از مشکلاتی در بخش شارژ رنج میبرند

مدت زیادی از عرضه آیفون های جدید اپل نمیگذرد و در طول همین مدت کوتاه، عده ای از کاربران در مورد مشکلاتی در بخش اتصال دستگاه گزارش داده اند. حال گزارشات جدید نشان میدهد که آیفون های گران قیمت اپل دچار مشکلات دیگری نیز هستند. تعدادی از صاحبین دو گوشی آیفون Xs و Xs Max در انجمن های رسمی اپل و عده ای دیگر با ارسال ایمیل به وب سایت هایی مانند PhoneArena و ویدئویی که در کانال معروف یوتیوب به نام Unbox Therapy اعلام کرده اند که دو آیفون جدید اپل در بخش شارژ باسیم دچار مشکل هستند.

در حالت عادی و اگر همه چیز روبراه باشد، زمانی که نمایشگر آیفون Xs و Xs Max در حالت بیکاری است، به محض اینکه کابل شارژر به دستگاه متصل میشود، نمایشگر طبیعتا باید روشن شود و در عین حال صدای کوتاهی نیز پخش میشود که به معنای اتصال کابل و آغاز فرآیند شارژ شدن باتری است. اما طبق گزارشات کاربران، این اتفاق در دو آیفون مذکور رخ نمیدهد. در واقع، در حالی که کابل شارژ به دو گوشی متصل میشود، عملیات شارژ باتری آغاز نمیشود. برای این کار، کاربران مجبورند که دو بار بر روی نمایشگر لمس کنند تا صفحه نمایش روشن شود و کار شارژ شدن باتری نیز شروع شود. متاسفانه در برخی موارد حتی این کار هم جواب نداده و به طور کلی گوشی شارژ نمیشود.

علاوه بر مشکلاتی که ذکر شد، برخی کاربران مدعی شده اند که در حالی که ظاهرا گوشی نشان میدهد که باتری در حال شارژ است، اما این چنین نیست و عبارت در حال شارژ نیز پس از مدتی کوتاه ناپدید میشود و عملا کار شارژ دستگاه متوقف میشود. بدترین مشکلی هم که تعدادی از صاحبین دو آیفون جدید اپل گزارش داده اند، این است که بلافاصله بعد از اتصال کابل لایتنینگ، دستگاه فریز میشود یا به اصطلاح هنگ میکند. به همین خاطر فشردن دکمه پاور نیز نمیتواند باعث بازگشت به کار دستگاه شود.

در حال حاضر مشخص نیست که چرا آیفون های جدید دارای چنین مشکلاتی در بخش شارژ شدن هستند اما به هر حال به نظر میرسد این مشکل مربوط به یک باگ نرم افزاری است و بعید است ارتباطی به قطعات سخت افزاری آنها داشته باشد. از آنجا که دو آیفون جدید اپل قیمت بسیار بالایی دارند، برخورداری از چنین مشکلاتی مطمئنا برای کاربران پذیرفتنی نیست. به خصوص که این مشکلات، مربوط به گوشی های شرکت باتجربه ای مانند اپل باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟