افزایش سود بلک بری در سه ماهه دوم و برنامه برای ورود به صنعت مراقبت از سلامت

بلک بری از جمله شرکت هایی بود که اگر به رویه سابق خود ادامه میداد، احتمالا تاکنون به موزه تاریخ فناوری پیوسته بود اما تغییر استراژی این شرکت باعث شد از چالشی سخت با موفقیت عبور کند و باری دیگر در مسیری درست قرار بگیرد. درست است که دیگر این کمپانی خود در زمینه تولید گوشی فعالیت ندارد، اما این به معنای خروج از صنعت فناوری نیست. گوشی های بلک بری هم اکنون توسط TLC تولید میشود و با شرکت های دیگری مانند Optimeus Infracom و BB Merah Puith نیز به توافق هایی برای تولید گوشی هایی با برند بلک بری دست یافته است. BlackBerry KEY2 جدیدترین گوشی بلک بری است که مجهز به یک کیبورد فیزیکی QWERTY است و Evolve و Evolve Plus هم از نمایشگری تقریبا بدون حاشیه با نسبت تصویر 18:9 برخوردارند.

جمعه گذشته، بلک بری گزارش مالی خود مربوط به سه ماهه مالی دوم سال 2019 را منتشر کرد. در سه ماهه منتهی به ماه آگوست، بلک بری رشد 4 درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرده است در حالی که وال استریت، رشد 1 درصدی سهام این کمپانی را پیش بینی کرده بود. سود خالص بلک بری از 19 میلیون دلار سه ماهه دوم سال گذشته، به 43 میلیون دلار افزایش پیدا کرده که رشد قابل توجهی محسوب میشود. مجموع درآمد کمپانی هم با رشد سالیانه 13 درصدی، به رقم 210 میلیون دلار رسیده است. بیشترین درآمد بلک بری از بخش خدمات و نرم افزاری های تجاری به دست آمده است. این دو گروه به تنهایی 88 میلیون دلار در طی سه ماه برای شرکت درآمد کسب کرده اند که البته نسبت به سال قبل، 3 درصد کاهش پیدا کرده است. اما این مقدار افت به معنای زیان برای بلک بری نیست چرا که این کمپانی 6 درصد در هزینه های فروش و بازاریابی و 15 درصد در هزینه های توسعه و تحقیق صرفه جویی کرده است.

بلک بری علاوه بر در اختیار قرار دادن گواهی های نرم افزاری خود به تولید کنندگان گوشی های هوشمند، در زمینه فروش نرم افزارهای تجاری به سازمان های دولتی نیز به منظور کمک آنها برای کنترل ناوگان گوشی های هوشمند فعالیت دارد. همچنین این کمپانی نرم افزارهایی را به خودروسازان برای سیستم های سرگرمی و دیگر موسسات فعال در زمینه اینترنت اشیا به فروش میرساند. John Chen، مدیرعامل کمپانی بلک بری اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد هفته آینده در کنفرانس BlackBerry Security Summit در نیویورک، اولین قدم های خود در زمینه سلامت و مراقبت های بهداشتی را نیز بردارد.