نگاهی به کاربری گوشی‌های دو سیم کارته – هوآوی پیشرو در شناخت نیازهای واقعی کاربران

برای مطابقت با شیوه زندگی پویای امروزی، بعضی از سازندگان تلفن همراه، گوشی‌های موبایل با قابلیت استفاده از دو سیم کارت همزمان را روانه بازار کرده‌اند که آخرین نمونه آن گوشی iPhone Xs Max است.

درحالیکه اپل به تازگی این قابلیت را به گوشی‌های خود اضافه کرده است، پیش‌تر، هوآوی این امکان را در گوشی‌های متعددی مورد استفاده قرار داده تا مشتریان مختلف با بودجه‌های متفاوت به آسانی بتوانند از آن استفاده کنند. خلاقیت، کاربرد آسان و تناسب ویژه گوشی‌های هوآوی با سطح درآمدهای مختلف باعث شده این برند در نیمه دوم امسال گوی سبقت را از اپل برباید و در مقام دوم فروش گوشی در جهان جای گیرد. پس خالی از لطف نیست که مقایسه‌ای بین دو آخرین پرچمدار اپل و هوآوی یعنی iPhone XS Max و HUAWEI P20 Pro داشته باشیم که اتفاقا هر دو این گوشی‌ها دو سیم کارته هستند.

برخورداری از عملکرد دو سیم کارت در گوشی به کاربر اجازه می‌دهد که به طور همزمان از دو سیم کارت مثلا یکی برای مسائل کاری و یکی برای ارتباطات شخصی در یک گوشی استفاده کند

قابلیت استفاده از دو سیم کارت در گوشی HUAWEI P20 Pro، امکان استفاده از تکنولوژی VoLTE دوگانه (مکالمه صوتی از بستر LTE) را نیز برای این گوشی فراهم کرده است که نیاز به هیچ تنظیم ویژه‌ای به جز وارد کردن دو سیم کارت در دستگاه ندارد و به این ترتیب فعال می‌شود. iPhone Xs Max هم قابلیت VoLTE را دارد، اگرچه برای فعال سازی آن باید حتما نرم افزار گوشی تان را به روز کنید.

در عین حال اگرچه iPhone Xs Max همزمان از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، اما یکی از این سیم کارت‌ها باید eSIM (سیم کارت یکپارچه) باشد که تعداد محدودی از اپراتورها در جهان از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه هدف برخورداری از دو سیم کارت برای مشتری در صورتی که اپراتور مورد نظر از آن حمایت نکند، در نهایت در این گوشی شکست می‌خورد.

اما HUAWEI P20 Pro یک گوشی دو سیم کارته با کاربرد آسان است که به کاربر این اجازه را می ‌هد که هر زمان و هر جایی بلافاصله از هر کدام از دو سیم کارت گوشی که دوست دارد استفاده کند، بدون اینکه نیازی به تغییر اپراتور داشته باشد. این مساله تجربه لذت‌بخش و آسانی را برای کاربر در استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان پدید آورده است.

با این حال iPhone Xs Max do این سهولت را ندارد، چون اگر کاربر به اپراتوری متصل باشد که تکنولوژی eSIM را حمایت نمی‌کند، یا باید به یک اپراتور سوم متصل شود یا قراردادش را با اپراتور قبلی به هم بزند و از اپراتور دیگری کمک بگیرد و چنین پیچیدگی‌هایی قطعا کاربر را متحمل خسارت‎هایی می‌کند.

در نهایت باید گفت HUAWEI P20 Pro به عنوان گوشی هوشمند پیشرو که استفاده از آن برای کاربر بسیار آسان است، جایگاه خود را مجددا در مقایسه با iPhone Xs Max تثبیت می‌کند. چرا که به کاربر این امکان را می‌دهد که شیوه زندگی پویای خود را حفظ و به آسانی میان تماس‌های کاری و شخصی اش تعادل برقرار کند.

هوآوی با قرار دادن نیازهای کاربر در مرکز توجه خود، HUAWEI P20 Pro را طوری طراحی کرده است که استفاده از دو سیم کارت همزمان را بدون هیچ نوع پیچیدگی، به آسانی برای او فراهم کند. HUAWEI P20 Pro به عنوان یک گوشی قابل برنامه‌ریزی و در دسترس همچنان پیشرو است مگر زمانیکه هوآوی، پرچمدار بعدی خودش را با قابلیت‌های بالاتری به مشتریان عرضه کند. باید صبر کرد و دید!