ورود اسنپ و تپسی به فرودگاه امام ممنوع شد
1 min read

ورود اسنپ و تپسی به فرودگاه امام ممنوع شد

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام اعلام کرده است که با وجود شرایطی که برای تاکسی‌های اینترنتی در این فرودگاه در نظر گرفته شد، آنها نسبت به همکاری با فرودگاه اقدام نکردند؛ لذا از این پس حضور این تاکسی‌ها در فرودگاه ممنوع بوده و تلاش می‌کنیم اجازه فعالیت به آنها ندهیم. شهرام آدم‌نژاد صبح امروز در نشستی خبری در حضور خبرنگاران اظهار کرد:

در حال حاضر حدود 1400 تاکسی در فرودگاه داریم. این در حالی است که روزانه به 800 مسافر خدمت‌رسانی می‌شود. این به معنای آن است که حتی برای تاکسی‌هایی که رسما در فرودگاه هستند نیز باید شرایطی تعریف شود که بتواند خدمت‌رسانی کند. برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته با حداقل توان تاکسی‌ها به طور کامل استفاده شود و از این‌رو ورود تاکسی‌های اینترنتی و پلاک‌های شخصی که قصد جابجایی مسافران را دارند نباید ادامه پیدا کند.

او همچنین از نصب تاکسی‌متر بر روی خودروهای حمل‌ونقل به‌منظور محاسبه‌ی نرخ دقیق و از جمله اقداماتی یاد کرد که می‌توان در راستای بهبود شرایط تاکسی‌های فرودگاهی انجام داد، خبر داد. آدم نژاد در رابطه با طراحی اپلیکشن فرودگاه نیز گفت: در این اپلیکیشن که به زودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی رسما به بهره‌برداری می‌رسد، تلاش شده تمام نیازهای مسافر در نظر گرفته شود و برای آنها امکاناتی در نظر گرفته‌ایم که از طریق آن نیازهای آنها به طور کامل برطرف شود.

آدم نژاد در پایان درباره آخرین وضعیت پذیرش مسافر در فرودگاه امام پس از افزایش نرخ ارز، اظهار کرد:

آمارهای پایانی شهریورماه نشان می‌دهد که کاهش مسافر فرودگاه کمتر از 10 درصد در قیاس بامدت مشابه سال گذشته بوده است. در ایام تحریم نیز جز دو ایرلاین خارجی که پیش از آن و به دلیل مسائل اقتصادی خودشان اعلام کرده بودند که پروازهایشان را متوقف می‌کنند دیگر ایرلاین‌ها همچنان در فرودگاه فعال هستند و نسبت به جابه‌جایی مسافران و تقاضای موجود در بازار ایران اقدامات لازم را صورت می‌دهند.