بازاریابی عجیب سامسونگ در شهر کوچکی به نام “اپل”
1 min read

بازاریابی عجیب سامسونگ در شهر کوچکی به نام “اپل”

ایرانی ها یک ضرب المثل معروف دارند: "مفت باشد، کوفت باشد!" اصلاً آیا کسی هست که عاشق سورپرایزهای بازاریابی نباشد؟ آن هم زمانیکه که این سورپرایز یک گوشی بالارده و گرانقیمت از کمپانی رقیب اپل است. اخیراً در خبرها داشتیم که هواوی به طرفداران برند اپل که در صف خرید آیفون Xs حضور داشتند، یک پاوربنک 70 دلار با شعار "بهش نیاز پیدا می‌کنید" هدیه داد. این بار نوبت سامسونگ بود که از شیوه نوین بازاریابی هواوی استفاده کند.

سامسونگ در بازی سرگرم کننده خود تصمیم گرفت که برنامه تبلیغات و بازاریابی خود را این بار در اپل اجرا کند، البته نه کمپانی واقعی اپل در کوپرتینو، بلکه روستای کوچکی به نام "اپل". این روستای کوچک در هلند واقع شده است و تنها 312 نفر جمعیت دارد. سامسونگ در این حرکت، ماشین های ون خود را راه انداخت و با 50 گوشی هوشمند اندروید خود به منطقه اپل رفت. حالا اپل و سامسونگ بهترین دوست های هم به حساب می آیند!

البته حرکت سامسونگ چندان خلاقانه نبود و به خوبی هواوی که با پاوربنک هایش، باتری های کم ظرفیت گوشی های اپل را به تمسخر گرفت، نبود. با این می توانید عکس العمل اهالی روستا را در ویدئوی زیر ببینید.

طبیعی بود که اهالی روستای اپل از هدیه رایگان سامسونگ و گوشی گلکسی S9 جدید خود هیجان زده و خوشحال شوند، حتی برخی از آنها از این خبر شوکه شدند. سامسونگ بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان است و با این وجود تمام سعی خود را می کند تا با بازاریابی های متنوع و تبلیغات ضداپلی طرفداران این برند را نیز به خود جذب کند و تجارت خود را گسترده تر از قبل کند. هواوی هم که توانسته به تازگی اپل را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ پشت سر بگذارد و خود را به جایگاه دوم برساند؛ هدف بزرگ دیگری برای سال آینده خود دارد و آن تصاحب جایگاه سامسونگ است. باید دید که غول چینی در آینده می تواند به این عنوان دست پیدا کند یا خیر.