همکاری مخفی گوگل و مسترکارت باعث اشتراک اطلاعات کارت های اعتباری می‌شود
1 min read

همکاری مخفی گوگل و مسترکارت باعث اشتراک اطلاعات کارت های اعتباری می‌شود

گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل و مسترکارت یک معامله مخفی با هم انجام داده اند و طی آن مستر کارت اجازه دسترسی به اطلاعات کارت‌های اعتباری را برای گوگل فراهم می‌سازد.

دلیل این مسئله این است که تبلیغ کننده‌ها از تعداد فروشی که توسط تبلیغات گوگل انجام می شود با خبر باشند. همچنین گوگل می‌تواند به لطف معمامله اطلاعات کارت اعتباری ، اطلاعاتی مانند نرخ فروش، تعداد کلیک‌ها بر روی تبلیغ، تعداد بازدید تبلیغ و سایر اطلاعات از این دست را در اختیار تبلیغ کننده‌ها قرار دهد.

این همکاری احتمالا تعداد زیادی از افراد را سورپرایز نمی کند و مسترکارت اطلاعات شخصی کاربران را به اشتراک نمی‌گذارد و فقط اطلاعات خرید آن‌ها در اختیار گوگل قرار می‌گیرد. اما این حقیقت که این معامله به صورت عمومی اعلام نشده‌است می‌تواند شک‌هایی را در مورد رعایت حریم خصوصی به وجود آورد. گوگل تاکنون اطلاعات زیادی در مورد خیلی‌ها در اینترنت جمع آوری کرده است و حالا نوبت به اطلاعات خرید رسیده است، این کمپانی می‌تواند هردو این اطلاعات را در اختیار تبلیغ کننده‌ها قرار دهد. این معامله قبل از اینکه سال گذشته آشکار شود احتمالا حدود چهار سال پیش از آن انجام شده و در حال کار بوده‌است و Adwardsهای گوگل از آن زمان اشتراک اطلاعات خرید را با تبلیغ کننده‌ها آغاز کرده بودند. یکی از دلایلی که گوگل برای همکاری به سراغ مسترکارت رفته است رقابت با کمپانی‌هایی مانند آمازون بوده است.

آلفابت و گوگل هیچکدام در این باره حاضر به توضیج نشده‌اند، اما سس ایسن سخنگوی مستر کارت اعلام کرده است که مستر کارت اطلاعات روند معاملات را با صاحبان کسب و کار به اشتراک می‌گذارد تا آن‌ها با استفاده از این اطلاعات خدمات بهتری ارائه دهند. ایسن به گوگل هیچ اشاره‌ای نکرد و به طور کلی در مورد اشتراک گذاری اطلاعات توسط مستر کارت صحبت کرد و در این باره گفت که مستر کارت هیچ اطلاعات شخصی را با کسی به اشتراک نمی‌گذارد و کاملا به قوانین حریم خصوصی پایبند است. به گفته او اطلاعاتی که مسترکارت در اختیار صحبان کسب و کار می‌گذارد شامل میزان فروش و متوسط تراکنش‌ها است اما آقای ایسن در این باره هیچ توضیحی نداده است که این اطلاعات با اجازه صاحبان کسب و کار به اشتراک گذاشته می‌شوند نه با اجازه صاحب کارت.