فیسبوک حساب نظامیان میانمار را مسدود کرد
1 min read

فیسبوک حساب نظامیان میانمار را مسدود کرد

فیسبوک تعدادی از حساب های کاربری افراد برجسته ی میانمار را که باعث تنش های قومیتی و مذهبی شدند، مسدود نمود. این کمپانی پس از مشاهده نسل کشی های اخیر در میانمار در حرکتی اعتراضی دست به این اقدام زد ضمن اینکه شبکه ی اجتماعی فیسبوک وسیله ای برای تبلیغات این نسل کشی ها شده بود. بر اساس گزارش های منتشر شده سازمان ملل، ارتش میانمار را به دلیل کشتارهای جمعی، تجاوزها و ویرانی روستاها، متهم اعلام کرده است.

تاکنون 18 حساب کاربری فیس بوک و 52 صفحه که توسط 12 میلیون کاربر دنبال شده بودند مسدود شدند. این حساب های کاربری شامل حساب های فرماندهان میانمار در نیروهای مسلح، معاون اول مین آونگ هانینگ و شبکه خبری ارتش Myawady بوده است. ظاهرا فیسبوک در راستای این اقدام کمی تاخیر داشته است و سازمان ملل مدت ها منتظر چنین اقدامی از سوی فیسبوک بوده است.

کارشناسان از سال 2014 تاکنون هشدارهایی در این زمینه به فیسبوک داده بودند که فیسبوک از مقابل این موضوع با بی تفاوتی گذشته بود. اما اکنون مشخص شد که این اقدامات میانمار الگوی رفتاری بسیار بدی در جهان بوده و محتوای بسیار خشونت آمیزی را در شبکه های مجازی به همراه داشته است در نتیجه به هر شکلی باید جلوی آن را گرفت. امیدواریم اینگونه خشونت ها هرچه زودتر به پایان برسند و اوضاع برای تمام مردم جهان مساعد تر شود.