تماشا کنید: تست مقاومت شیائومی Mi 8 Explorer با قاب شفاف جعلی!
1 min read

تماشا کنید: تست مقاومت شیائومی Mi 8 Explorer با قاب شفاف جعلی!

شیائومی دهم خرداد ماه سال جاری از گوشی جدید خود Mi 8 رونمایی کرد. این گوشی یک نسخه ویژه با حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر دارد که به طرز جذابی قاب پشتی آن هم شفاف است و شما ظاهراً می توانید اجزای درونی گوشی را ببیند. زک نلسون از کانال یوتیوبی JerryRigEverything این بار به سراغ گوشی Mi 8 Explorer شیائومی رفته است تا میزان مقاومت آن را در برابر شکنجه های خود بسنجد.

همانطور که در ویدئوی بالای مشاهده می کنید، Mi 8 Explorer در تست خراشیدگی عملکردی مشابه با پرچمداران بازار داشت. نمایشگر آن در سطح 6 دارای خراش های سطحی و در سطح 7 دارای خراش های عمیق تر شد. قاب شیشه ای پشت آن بدون آسیب باقی مانند اما فلش پلاستیکی عقب و قاب فلزی دور گوشی دستخوش خراش های زیادی شدند. در آزمون سوختگی در صفحه نمایش AMOLED این گوشی، در 10 ثانیه پیکسل های سوخته‌ای مشاهده شد که برخلاف نمایشگرهای آمولد نوت 9 و آیفون 10 این پیکسل ها هرگز به حالت طبیعی بازنگشتند. در آزمون خمیدگی هم این گوشی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و نه شکست و نه خم شد و نه اشکالی در عملکرد آن رخ داد.

جدای از اثر انگشت زیر نمایشگر، جذاب ترین ویژگی این گوشی قاب شفافی است که در پشت آن تعبیه شده و به کاربر حس تماشای اجزای درونی آن را القاء می کند، اما متاسفانه این احساس حقیقی نیست. پس از باز کردن قاب پشت Mi 8 Explorer توسط زک، مشاهده خواهید کرد که همه نمایی که شما آن را می بینید، ماکتی ساخته شده از برچسب و پلاستیک است. در ویدئوی فوق شاهد خواهید بود که پس از برداشت پوشش جعلی پلاستیکی و برچسبی که بر روی باتری گوشی قرار دارد، نلسون مجدداً قاب گوشی را جا میزند و این بار یک گوشی با قاب شفاف کاملاً واقعی را می بینیم، که اگر صادقانه به ماجرا نگاه کنیم، حتی زیباتر از حالت جعلی آن است. اما اینکه چرا کمپانی های سازنده گوشی هوشمند ترجیح میدهند اینگونه کاربران خود را دست بیاندازند، سوالیست که خود آنها باید پاسخ دهند.