راه‌اندازی برنامه آموزشی گوگل در جهت افزایش امنیت کودکان در اینترنت

گوگل در جهت تشویق کودکان به استفاده مطمئن از اینترنت و دوری از هرگونه احتمال مشکلات امنیت سایبری، "اینترنت هوشمند Abtal" (اینترنت قهرمانان) را با نام‌گذاری خلاقانه به زبان عربی راه‌اندازی کرد؛ یک پلتفرم آنلاین پر از منابع آموزشی و فعالیت‌های جذاب در یک فضای اینترنتی امن برای کودکان، اولیا و معلمان. این حرکت به نظر می‌رسد دنباله Be Internet Awesome گوگل باشد که سال گذشته راه‌اندازی شد.

امروزه کودکان از سنین پایین به اینترنت دسترسی دارند و در مقابل شکارچیان آنلاین، کلاهبرداران و مخرب های دیگر در صفحات اجتماعی و بازی‌های آنلاین آسیب‌پذیر هستند. به همین منظور، اینترنت هوشمند Abtal طراحی‌شده است تا اصول حقوق شهروندی دیجیتال و امنیت را به آن‌ها آموزش دهد و به آن‌ها کمک کند تا با اطمینان در دنیای آنلاین حضور یابند و در این زمینه باهوش، هشیار، قوی، مهربان و شجاع باشند.

قسمتی دیگر از این برنامه آموزشی آنلاین، یک ماجراجویی آنلاین است که به کودکان اجازه می‌دهد عاداتی مانند عدم اشتراک‌گذاری اطلاعات آنلاین باکسانی که به آن‌ها اعتماد ندارند، ساختن رمزهای عبور قوی، دوری کردن از حساب‌های کاربری جعلی و کلاه‌برداری‌های فیشینگ و گزارش محتوای نامناسب را در خود گسترش دهند.

بنا بر یک نظرسنجی توسط گوگل، اکثر معلمان جهان عرب به این موضوع باور دارند که امنیت آنلاین باید بخشی از برنامه درسی کودکان باشد و بر حوادث آنلاین نظارت شود. به همین منظور، اینترنت هوشمند Abtal، هدف دارد تا راهنمایی را برای معلمان و اولیا فراهم آورد تا آن‌ها به آموزش کودکان در زمینه امنیت دیجیتال در خانه و کلاس درس با استفاده از ویدئوها، فعالیت‌ها و روش‌های دیگر بپردازند.

این برنامه در همکاری با متخصصان امنیت آنلاین، از جمله پژوهشکده امنیت آنلاین خانواده، تهیه و تنظیم‌شده است و هم‌اکنون در دسترس می‌باشد.