ارسال پیامک فلش به هر صورت ممنوع است

پیامک‌ های فلش، به پیام های گفته می شوند که ناگهان دیده می شوند و به یک باره بر روی روی صفحه گوشی ظاهر می شوند. این پیام ها در بخش پیامک‌ها هم ذخیره نمی‌شوند. در این گونه ارسال گیرنده اختیاری در دریافت پیام و دیدن آن ندارد، چرا که ناگهان صفحه گوشی روشن شده و پیام نمایش داده می شود. این روش ارسال پیام البته کاربردهایی نیز دارد؛ از جمله ارسال کد رمز که به دلایل مسائل امنیتی قرار نیست، پس از مشاهده در گوشی گیرنده ذخیره شود یا ارسال پیغام اضطراری که باید سریعاً مورد توجه همه قرار گیرد. اما پیامک های فلش در ایران برای نمایش دادن اجباری پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در گفت وگو با خبرگزاری فارس از ممنوعیت ارسال پیامک فلش برای هر محتوایی خبر داد. با وجو وقفه چند ماهه به نظر میرسد که اپراتورهای موبایل دوباره به این سبک ارسال پیامک روی آورده اند، اما این نوع ارسال خلاف قانون است. حقی در پاسخ به این سوال آیا استفاده از ارسال پیامک برای اپراتورها در جهت اطلاع رسانی موارد خاص و اضطراری هم ممنوع است، پاسخ داد:

ارسال پیامک فلش ممنوع است. ارسال آن به هر صورت ممنوع است و فعلا تفکیکی برای محتوای ارسالی از طریق این نوع پیغام دیده نشده است.

او در خصوص زمان اعمال این ممنوعیت گفت:

سال گذشته دیده شد که برخی اپراتورها از طریق پیامک فلش پیغام تبلیغاتی برای مشترکان ارسال می‌کردند که به اپراتورها تذکر داده و سرویس ممنوع اعلام شد که پس از آن نیز موردی دیده نشد. هم اکنون نیز این سرویس ممنوع است و در صورت مشاهده موارد احتمالی، با اپراتورها برخورد می‌شود.