10.5 میلیارد دلار جریمه هواوی در آمریکا به‌دلیل نقض پپتنت 4G LTE
1 min read

10.5 میلیارد دلار جریمه هواوی در آمریکا به‌دلیل نقض پپتنت 4G LTE

یکی از ماموریت های بزرگ هواوی، کسب موفقیت در بازار آمریکا و عبور از موانعی است که در این کشور بر سر راه آنها گذاشته می شود. در جدیدترین اتفاق رخ داده، هیئت منصفه تگزاس، کمپانی چینی را به دلیل نقض حق اختراع مربوط به تکنولوژی 4G LTE محکوم کرده است. PanOptis نام کمپانی تگزاسی است که به گفته دادگاه هواوی پتنت های LTE آنها را بدون اجازه مورد استفاده خود قرار داده است.

کمپانی PanOptis ادعا کرده است که در طول دو سال آنها بیش ده ها بار تلاش کرده اند تا با هواوی بر سر نقض پتنتی که انجام شده است به توافق برسند، اما هر بار شکست خورده اند. هیئت منصفه اعلام کرده است که غول چینی باید مبلغ 10.5 میلیون دلار به PanOptis برای تخلف انجام گرفته بپردازد. البته هواوی هنوز به این حکم واکنش نشان نداده است، اما احتمالاً درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

PanOptis صاحب چندین حق اختراعی است که به تکنولوژی LTE می باشد، به خصوص سیستم هایی که برای رمزگشایی داده های صوتی و تصویری استفاده می شود. پن‌اپتیس ادعا می کند که چندین گوشی هوشمند هواوی، (از جمله Nexus 6P که هواوی آن را با همکاری گوگل تولید کرد) بدون پرداخت هزینه لایسنس از این پتنت ها استفاده کرده است. پتنت های مورد بحث 7,769,238; 6,604,216; 7,940,851; 8,385,284 و 8,208,569 می باشند. جالب است که نقض پتنت چند محصول قدیمی هواوی مانند Mate 9 و P8 Lite که به ندرت در بازار آمریکا به فروش رسیده اند را هم شامل می شود.

این اولین بار نیست که هواوی در آمریکا دچار مشکل شده است؛ اوایل سال جاری این کمپانی برنامه بزرگی برای ورود به بازار ایالات متحده داشت که دولت آمریکا همکاری با فشاری که بر اپراتورها وارد کرد مانع انجام این پروژه شد. حالا هواوی به نظر میرسد که قصد دارد آرام و بی سر و صدا برنامه ورود خود به آمریکا را عملی کند و حرفی از برنامه های آینده خود به میان نیاورده است.