نسخه Lite فیسبوک به زودی برای iOS عرضه میشود
1 min read

نسخه Lite فیسبوک به زودی برای iOS عرضه میشود

سه سال از عرضه فیسبوک لایت برای سیستم عامل اندروید که البته فقط در برخی کشورها در دسترس قرار گرفت میگذرد و امروزه این برنامه در کشورهای بیشتری در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حالی که مدت هاست نسخه پایدار Facebook Lite منتشر شده است، دسترسی به نسخه آزمایشی نسخه اندرویدی این برنامه برای همه کاربران آزاد است تا کاربران بتوانند قابلیت ها و ویژگی های جدید را پیش از عرضه عمومی، تجربه کنند.

اکنون اگر شما کاربر یک دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS هستید، میتوانید به برنامه آزمایشی ملحق شوید. البته شرط این کار این است که شما در منطقه ای قرار داشته باشید که فیسبوک لایت برای iOS در آنجا عرضه شده باشد. در حالی که هنوز این برنامه در ایالات متحده عرضه نشده، به نظر میرسد کاربران ترکیه ای موفق به آزمایش این برنامه شده اند.

همان طور که از نام برنامه پیداست، با نسخه ای سبک تر و کم حجم تر از اپلیکیشن فیسبوک مواجه هستیم که به نسبت نسخه اصلی، استفاده از منابع بسیار کمتری دارد و این برای کاربرانی که به سنگین بودن اپلیکیشن فیسبوک، چه نسخه اندرویدی و چه iOS انتقاد داشته اند، خوشآیند است. در وهله اول، فیسبوک لایت بسیار حجم کمتری از فضای گوشی شما را اشغال میکند چرا که فقط 5 مگابایت حجم دارد. برای این کاهش حجم، بسیاری از ویژگی های نسخه استاندارد قربانی شده اند تا علاوه بر مصرف کمتری باتری، در مصرف دیتا نیز صرفه جویی شود. هنوز برای گفتن اینکه چه زمانی Facebook Lite برای دیوایس های iOS منتشر میشود زود است اما از آنجا که نسخه آزمایشی منتشر شده، انتظار میرود زمان زیادی تا انتشار نسخه نهایی بر روی اپ استور، به طول نیانجامد.