درآمد 300 میلیون دلاری فورت‌نایت در iOS تنها در 200 روز
1 min read

درآمد 300 میلیون دلاری فورت‌نایت در iOS تنها در 200 روز

نسخه موبایلی بازی Fortnite به‌خصوص در پلت‎‌فرم iOS با استقبال بسیار خوبی از سمت کاربران روبه‌رو شده است و طبق گفته موسسه تحقیقاتی Sensor Tower موفقیت بسیار بزرگی برای سازنده این بازی، یعنی ایپک گیمز به ارمغان آورده است. آخرین گزارش تحلیلی آنها نشان میدهد که فورت‌نایت در نسخه iOS تواسنه در مدت 200 روز، یعنی از روز عرضه بازی (15 مارچ) تا به حال 300 میلیون دلار درآمد کسب کند.

این اعداد بزرگ زمانی بیشتر باعث تعجب می‌شود که شما در نظر داشته باشید که فورت‌نایت یک بازی رایگان است و سیستم کسب درآمد بازی تنها از راه خرید درون برنامه‌ای امکانپذیر است. کاربران برای خرید تجهیزات اضافه، شرکت در تورنمنت‌ها و… نیاز به V-Bucks دارند که برای کسب این پول می‌تواند از ارز واقعی استفاده کنند. البته فورت‌نایت یک حالت بازی PvE با نام "Save the World" (دنیا را نجات بده) نیز دارد که رایگان نیست. با این حال، با در نظر گرفتن این نکته که کاربرای بازی فورت‌نایت می‌توانند از پول V-Bucks که در نسخه موبایل تهیه کرده‌اند در هر پلت‎‌فرمی استفاده کنند و امکان همگام سازی آن وجود دارد، بخش اعظم درآمد بازی به همین موضوع اختصاص یافته است.

آخرین گزارش Sensor Tower نشان میدهد که در 200 روز اولیه عرضه بازی در iOS فورت‌نایت 200 میلیون دلار درآمد داشته است. کلش رویال دیگر بازی رایگان موبایلی که آن هم از طریق خریدهای درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کند، مبلغ 228 میلیون دلار در 200 روز اول عرضه خود توانسته بود پول بدست آورد و این یعنی یک بار دیگر شاهد رکوردشکنی بازی ایپک گیمز در iOS هستیم. آمار عجیبی است اما به طور میانگین روزانه بازیکنان فورت‌نایت در سراسر جهان بالغ بر 1.5 میلیون دلار برای این بازی هزینه می‌کنند و از فصل 6 که از 27 سپتامبر عرضه شده است، این رقم به 2.5 میلیون دلار در روز رسیده است.