SpaceX   با موفقیت موشک Falcon 9  را روی ساحل کالیفرنیا فرود آورد
1 min read

SpaceX با موفقیت موشک Falcon 9 را روی ساحل کالیفرنیا فرود آورد

SpaceX در غروب هفتم اکتبر، با موفقیت Falcon 9 خود را پرتاب و آن را در ساحل کالیفرنیا فرود آورد. این عملیات شصت و دومین پرتاب این وسیله، دوازدهمین فرود زمینی کمپانی و اولین آن در کالیفرنیا بود.

امروز SpaceX یک موشک Falcon 9 را از کالیفرنیا پرتاب کرد و تلاش کرد تا آن را بر روی زمین فرود بیآورد. برخلاف گذشته این بار SpaceX تلاش کرد که به‌جای فرود بر روی یک کشتی شناور در اقیانوس، وسیله را روی یک پد بتنی در نزدیکی سایت پرتاب فرود آورد. این عملیات موفقیت‌آمیز بوده و اولی باری است که کمپانی یک فرود زمینی را در ساحل غربی انجام می‌دهد.

تاکنون همه‌ی فرودهای زمینی کمپانی در شلوغ‌ترین سایت پرتاب آن در Cape Canaveral فلوریدا انجام شده‌اند.

SpaceX قصد داشت که فرود زمینی را در دیگر سایت پرواز خود در پایگاه هوایی Vandenberg کالیفرنیا نیز انجام دهد. کمپانی این سایت را که قبلاً سایت پرتاب موشک Titan بوده است رادر سال 2015 اجاره کرده است.

برای انجام فرود زمینی در این سایت، کمپانی نیاز به کسب مجوز‌های لازم داشت و فقط قادر بود که وسیله‌های ساحل غربی را بر روی یک کشتی شناور در اقیانوس آرام فرود آورد. در تابستان اخیر SpaceX مجوز فرود را کسب کرده و حالا به نظر می‌رسد که این سایت برای آزاد به کار می‌باشد.

مأموریت امروز یک ماهواره 3500 پوندی را به نام SAOCOM 1A برای آژانس فضایی آرژانتین به فضا فرستاد. ماهواره یکی از دو جفت یکسان است که در مدار 385 مایلی بالای زمین قرار می‌گیرد و زمین را مشاهده می‌کند. این دو ماهواره به رادارهایی برای کمک به واکنش در مقابل موارد اورژانسی، بلایای طبیعی و جمع‌آوری اطلاعات در مورد میزان رطوبت خاک هستند. جفت دیگر، SAOCOM 1B، هم‌چنین برنامه‌ریزی‌شده است که توسط Falcon 9 در سال 2019 به فضا برده شود.

این موشک قبلا هم در 25 جولای از سایت پرتاب Vandenberg به پرواز درآمده بود. در جریان آن ماموریت Falcon 9 10 ماهواره را برای شرکت مخابراتی Iridium حمل کرده و در اقیانوس آرام فرود آمده بود.