نکات مهم در هنگام خرید دوربین مدار بسته
1 min read

نکات مهم در هنگام خرید دوربین مدار بسته

با توجه به نیاز روز افزون جامعه به وجود امنیت و تلاش بشر در به کنترل درآوردن چالش های پیرامونی خود در سال های اخیر خرید دوربین مدار بسته با شیبی نسبتا تند رو به افزایش میباشد، و در همین راستا در این مقاله ما سعی خواهیم کرد شما را با یکی از مهمترین بخش های دوربین قبل از نصب دوربین مداربسته آشنا کنیم.

لزوم شناخت عملکرد چیپست در دوربین مداربسته، به عنوان مهمترین بخش یک سیستم نظارتی، برای سنجش کیفیت تصویر حائز اهمیت است تا شما بتوانید از شرکت های مشغول در حوزه فروش دوربین مدار بسته مشاوره های لازم را دریافت کنید. دوربین های موجود در بازار با رزولوشن های متفاوت ارائه می شوند. کیفیت تصویر دوربین مداربسته علاوه بر تاثیر در قیمت دوربین مدار بسته در وضوح تصویر و خروجی اطلاعات ثبت شده موثر می باشد. به همین منظور در این مقاله آشنایی با عملکرد و انواع چیپست تصویر دوربین مداربسته بررسی می شود.

چیپست دوربین مدار بسته چیست؟

چیپست یک مدار الکترونیکی در ساختار دوربین مدار بسته است که قابلیت تبدیل تصاویر دریافت شده به اطلاعات دیجیتالی را فراهم می سازد. هنگامی که دوربین تصویری را دریافت می کند درواقع نور با عبور از لنز به سنسور تصویر می تابد و ثبت تصویر در کمتر از لحظه اتفاق می افتد.سازندگان سیستم های امنیتی برای ساخت چیپست از تکنولوژی CCD و CMOS استفاده می نمایند.تکنولوژی CCD مخفف Charge-coupled Device است و تکنولوژی CMOS مخفف Complementary Metal-oxide Semiconductor است.

انواع پردازنده چیپ ست

چیپست Sony

چیپست های سونی IMX238 و IMX255 هستند که رزولوشن 1080*1920 پیکسل برابر با 2 مگا پیکسل دارند. چیپ های مگاپیکسلی قیمت بالاتر و کیفیت بهتری دارند. وضوح تصویر آن ها بالا و منو دار هستند. این دوربین ها مناسب مکان هایی با نیاز به امنیت بالا می باشند.دوربین هایی با کیفیت تصویر 3، 4، 5 مگاپیکسل نیز تولید شده که قیمت بسیار بالاتری دارند.

چیپست Aptina

این پردازنده دارای دو نوع چیپ ست است. AR0141 و AR0130 با رزولوشن 720*1280 پیکسل و 960*1280 پیکسل. این چیپست ها قیمت بالایی ندارند و کیفیت خوبی در تصویر ارائه می دهند. اما از نظر کیفیت تصویر به پردازنده سونی نمی رسد.افت تصویر آن ها کم است ودوام خوبی دارند و از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر می باشند. علاوه بر این منوداربوده و می توان تنظیمات تصویر را به دلخواه تغییر داد.

چیپست OV

این نوع چیپست یک مایع کریستالی است که موجب ثبات تصویر می شود. این چیپ ست ها بسیار ارزان بوده و کیفیت تصویر آن ها به مرور کاهش می یابد.

انتخاب بهترین چیپست

حال به مرحله انتخاب میرسیم، متخصصین شرکت الکامپ با توجه به بیش از 15 سال تجربه در زمینه واردات، فروش و نصب دوربین مدار بسته تقریبا با تمام انواع چیپست های موجود در بازار ایران تجربه کار و نصب داشته اند و در این مدت طولانی و تجارب بدست آمده به راحتی میتوانند اطمینان دهند که چیپست SONY بهترین کیفیت را در طولانی مدت به شما ارائه خواهد داد.به عنوان مثال برند پلکوتک (PELCOTECH) که برند اصلی شرکت الکامپ میباشد به دلیل استفاده از چیپست قدرتمند سونی در قلب آن توسط شرکت الکامپ 5 سال ضمانت بی قید و شرط میشود که تنها برند در ایران با این میزان ضمانت میباشد، پس شما میتوانید با خیال راحت از این برند در هر مکان حساسی استفاده نمایید.

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ(الکترو امن پاد) فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپنامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای 15 ساله و بیش از 3000 پروژه موفق.

شماره های تماس : 88517900 و 88519200