سقوط سنگین بیت کوین تنها در چند ساعت!
1 min read

سقوط سنگین بیت کوین تنها در چند ساعت!

ارز رمزنگاری شده، یا بیت کوین (Bitcoin) پس از مخالفت برخی دولت ها در ماه های اخیر، در حال سپری کردن روزهای صاف و آفتابی خود بود؛ تا به امروز که شکستی سنگین دامن گیر آن شده و از آنجایی که ارزش این ارز به صورت کاملا جهانی و مجزا از ارزش پولی کشورها محاسبه می گردد، ماینرها و سرمایه گذاران بسیاری را نگران کرده است!

پس از هشدار صندوق بین المللی پول (IMF) مبنی بر آنکه افزایش سرمایه گذاری و بالا رفتن ارزش Cryptocurrency می تواند موجب وارد آمدن لطمه های جدی به سیستم رسمی بانک های جهانی شود، بیت کوین تنها در عرض چند دقیقه، 13 میلیارد دلار را از دست داد. این در حالی است که بیت کوین در یک ماه گذشته بدون تغییر خاص و با امنیت کامل در حال استفاده بود. پس از اعلام این خبر ارزش هر بیت کوین به 6125 دلار سقوط کرده و این در حالی بود که Cryptocurrency در یک سال اخیر، حتی موفق به شکستن رکورد نزدیک به 15 هزار پوند نیز شده بود.

هر چند که نوسانات چشمگیر در سالهای اخیر طبیعی بوده است، اما افت محسوس 13 میلیارد دلاری، یک شکست سنگین برای ارزهای دیجیتالی محسوب می گردد. با وجود آنکه برخی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا قوانین سختگیرانه ای را در این زمینه اعمال کرده و بیت کوین را تحت فشار قرار داده اند، اما این ارز دیجیتالی به دلیل ویژگی های خاص خود، مانند رهگیری دشوار، استفاده در "دارک وب" و "دیپ وب"، استفاده به منظور دور زدن برخی از تحریم ها و البته سود آوری قابل ملاحظه برای دنیای سخت افزار، همچنان دارای طرفداران بسیاری است. هزاران ماینر در سراسر جهان از رمزنگاری و استخراج بیت کوین به کسب درآمد می پردازند که البته چنین واکنش های منفی می تواند در روند کاری آنها نیز موثر باشد.

بیت کوین تنها در عرض چند ساعت، چیزی در محدوده 5 درصد از ارزش خود را از دست داده و گفته اقتصاد دانان، این کاهش تنها به وسیله نهنگ ها، یا افراد و موسساتی که دارای بیت کوین های متعدد هستند قابل جبران خواهد بود.