مایکروسافت حق اختراع یک دستگاه تاشو دیگر را ثبت کرد
1 min read

مایکروسافت حق اختراع یک دستگاه تاشو دیگر را ثبت کرد

دستگاه Andromeda سامسونگ یکی از دستگاه‌هایی بوده است که در سال‌های اخیر همیشه شایعاتی درباره آن شنیده شده است. به نظر می‌رسد که این دستگاه هرگز از چرخه درز اطلاعات، شایعات، ثبت اختراع و تأخیر خارج نمی‌شود که باعث شده طرفداران به حدس و گمانه‌زنی درباره آن ادامه دهند. اما حالا یک ثبت اختراع جدید از جانب مایکروسافت یک دستگاه خم شدنی را نشان می‌دهد که از سایر هم نوعان خود که پیش‌ از این ثبت شده بودند کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

برخلاف آنچه در گذشته دیده‌ایم، مفهوم کشف‌ شده، یک دستگاه را با یک نمایشگر منعطف نشان می‌دهد، چیزی متفاوت با یک ثبت اختراع درز کرده دیگر در ماه جون که سه نمایشگر را نشان می‌داد. جدا از قابلیت خم شدن 360 درجه‌ای، این دستگاه فقط در یک مسیر باز و بسته می‌شود.

مشکلی که بعضی‌ها ممکن است با نمایشگر منعطف داشته باشند حسی است که در هنگام استفاده از آن به کاربران دست پیدا می‌کند؛ زیرا مواد تشکیل‌ دهنده از جنس الاستیک [نوعی مواد نرم و قابل‌انعطاف در طراحی صنعتی] که در طراحی این صفحه‌نمایش قابل‌ انعطاف به کار می‌روند به اندازه‌ای که ما به نمایشگر شیشه‌ای عادت کرده‌ایم سفت و سخت نیستند. مایکروسافت این را می‌داند و ثبت اختراع جدید به چند راه‌حل در این‌ باره اشاره کرده است. به عنوان مثال برای محافظت از مواد تشکیل دهنده، لولا در هنگام باز و بسته شدن، قادر به خم شدن به اندازه یک زاویه حداقلی می‌باشد.

علاوه بر این، قسمت لولا نمایشگر در زمانی که کاملاً باز می‌شود یک ساختار پل گونه خواهد داشت تا قسمت تاشو دستگاه نیز همانند سایر قسمت‌های نمایشگر به نظر برسد. همچنین این ثبت اختراع به یک قطعه تغییر شکل‌پذیر در مکانیزم لولا اشاره می‌کند که باعث می‌شود نمایشگر در این ناحیه در هنگامی که دستگاه خم می‌شود سوا از هم به نظر نرسد.

البته این یک پرتاب دیگر در دریای بیکران ثبت اختراع توسط مایکروسافت می‌باشد که به دستگاه خم شدنی مربوط می‌شود. اصلاً مشخص نیست که چه محصولی ساخته خواهد شد یا اینکه کمپانی اصلاً قصد ساخت این‌چنین دستگاهی را دارد یا خیر. اما به‌ هرحال، Panos Panay که به‌عنوان پدر Surface ها شناخته می‌شود، هفته گذشته به یک Surface جیبی اشاره کرد که ممکن است با این ثبت اختراع مرتبط باشد.