اضافه شدن 13 زبان جدید برای ترجمه بصری به گوگل ترنسلیت
1 min read

اضافه شدن 13 زبان جدید برای ترجمه بصری به گوگل ترنسلیت

بر اساس گزارشی از VentureBeat، از آغاز این هفته اپلیکیشن Google Translate قادر خواهد بود تا 13 زبان دیگر را به‌صورت بصری ترجمه کند.

گوگل در سال 2015 قابلیت ترجمه بصری را به اپلیکیشن Translate با پشتیبانی از 27 زبان مختلف اضافه کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که منوغذاها و تابلوها را به‌صورت آنی ترجمه کنند که با این صورت برقراری ارتباط را برای آنها بسیار آسان تر خواهد کرد علامیه این هفته، اضافه شدن پشتیبانی از زبان‌های تایلندی، ویتنامی، هیندی، بنگالی، گجراتی، کانادا(Kannada)، مالایالامی، مراتی، نپالی، پنجابی، تامیل و تلوگو ر ا اعلام می‌کند این زبان ها عربی، ویتنامی، تایلندی، هندی، بنگالی، گجراتی، کانارا، نپالی، مالایلم، مراتی، پنجابی، تامیلی و تلوگو هستند. بر این اساس تعداد کل زبان‌های پشتیبانی شده به نزدیک عدد 50 خواهد رسید.

کاربران می‌توانند با آیکون دوربینی که در صفحه اصلی آن‌ها موجود می‌باشد به این ویژگی در اپلیکیشن Translate دسترسی پیدا کنند. سپس اپلیکیشن از طریق یک اعلان به شما می‌گوید که متنی را که می‌خواهید ترجمه شود را آماده کنید و از آن عکس بگیرید. بعدازاین مرحله، اپلیکیشن متن را با استفاده از یک تکنیک یادگیری ماشینی که به عنوان ترجمه ماشینی عصبی (NMT) شناخته می‌شود اسکن کرده و ترجمه متن را به زبانی که انتخاب کرده‌اید در اختیار شما قرار می‌دهد.

این قابلیت جدید در هردو نسخه اندروید و IOS اپلیکیشن در دسترس خواهد بود و از دیروز انتشار آن آغاز شده است.