همکاری انویدیا و ولوو برای نسل بعدی خودروها (Drive AGX Xavier)
1 min read

همکاری انویدیا و ولوو برای نسل بعدی خودروها (Drive AGX Xavier)

با نظر به اینکه پردازش های همگون گرافیکی در صنایع خودروسازی هوشمند بیش از پلتفرم های دیگر کاربرد خواهد داشت، شرکت NVIDIA چند سالی است که به طور جدی در راستای کامپیوترهای داخلی و هوشمند سازی اتومبیل ها در حال فعالیت است. این شرکت به تازگی قرارداد جدیدی را با کمپانی ولوو (Volvo) به ثبت رسانده است.

این توافق نامه، به ولو اجازه می دهد که در سال 2020 از کامپیوترهای NVIDIA Drive AGX Xavier در اتومبیل های خود استفاده نماید. نسل آتی خودروهای ولوو، با استفاده از پلتفرم Drive AGX Xavier به استقلال سطح 4 دست پیدا خواهند کرد. سامانه نظارتی انویدیا، نه تنها محیط اطراف را نظاره و پردازش خواهد کرد، بلکه از حرکات چشم و فیزیک راننده نیز برای شناسایی وقایع احتمالی که سنسورهای خودرو موفق به انجام آن نشده اند، استفاده می کند.

این برای اولین بار نیست که انویدیا که با یک کمپانی فعال در حوزه، در زمینه تامین تجهیزات هوشمند قراردادی را به امضا می رساند؛ کمپانی هایی نظیر Volkswagen، Uber و Daimler نیز پیش از ولوو، به سراغ انویدیا رفته اند. در این صورت یک بخش مالی بسیار گسترده به غول سبز تراشه گرافیکی جهان جوش می خورد.