کارت گرافیک AMD RX 590 یک میان رده جذاب
1 min read

کارت گرافیک AMD RX 590 یک میان رده جذاب

با توجه به اطلاعات موجود تا به امروز، تصور می کردیم که AMD کارت گرافیک های میان رده Polaris را برای سومین بار در خانواده RX 600 عرضه می کند؛ اما با اطلاعاتی که از پایگاه داده 3D Mark در بنچمارک Time Spy منتشر شده است، می دانیم که احتمالا خبری از یک خانواده کامل با نام سری RX 600 نیست.

نام یک کارت گرافیک در این پایگاه داده به چشم می خورد که چیزی نیست جز AMD RX 590 با 8 گیگابایت حافظه. این محصول با قیمتی زیر 300 دلار، بازار کارت گرافیک های میان را بروزرسانی می کند. البته نمرات بدست آمده در این بنچمارک مقداری عجیب به نظر می رسد. به هر حال AMD RX 590 در این پایگاه داده دارای فرکانس 1545 مگاهرتز است که 205 مگاهرتز بیش از RX 580 است.

با توجه به فرکانس 2000 مگاهرتزی تراشه های حافظه، احتمالا با حافظه های GDDR6 متوسط روبرو هستیم. به هر حال بروزرسانی یک مدل جدید، نیازمند حافظه های مدرن تر خواهد بود، حتی اگر یک کارت گرافیک میان رده باشد. این محصول در لیتوگرافی 12 نانومتری تولید می گردد.

نکته:

در تمامی اخبار پیشین، نام تنها یک سیلیکون به چشم می خورد؛ Polaris 30. در نتیجه احتمال تولید یک کارت گرافیک و نه یک خانواده کامل، قوی تر می گردد. RX 590 می تواند تک آهنگ موقتی از یک آلبوم موسیقی باشد!