باگ امنیتی جدید آیفون، عکس های خصوصی کاربران را به خطر انداخت
1 min read

باگ امنیتی جدید آیفون، عکس های خصوصی کاربران را به خطر انداخت

در اواخر ماه گذشته یک باگ امنیتی در iOS 12 شناسایی شد. در واقع پژوهشگر آمریکایی اسپانیای با نام خوزه رودریگز، در ماه سپتامبر اشکالاتی را در iOS 12 کشف کرد. بر اساس بررسی ها این باگ امنیتی به لیست مخاطبین و عکس های شخصی کاربران دسترسی پیدا خواهد کرد. این باگ می تواند برای حریم خصوصی کاربران iOS خطرناک باشد و کاربران را نگران کرده است.

این باگ دو هفته پیش حتی در نسخه ی iOS 12.0.1 نیز مشاهده شده است. این خطای امنیتی به راحتی امکان دسترسی به آلبوم عکس ها را در اختیار هکرها قرار می دهد و همچنین پیام ها و مخاطبین در دسترس خواهند بود. در واقع این باگ، رمزعبور امنیتی گوشی هوشمند شما را پشت سر می گذارد و داده هایتان را در اختیار هکر قرار می دهد.

در نهایت برای امنیت بیشتر و جلوگیری از حملات اینچنینی از طریق باگ های موجود در آیفون می تواند رمز عبور جدید و قوی تری را انتخاب کنید و یا از قابلیت حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهر برای ورود به گوشی هوشمندتان بهره ببرید. تا جای ممکن سعی کنید امنیت را در گوشیتان ایجاد کنید تا راه های نفوذ و باگ ها را برای دسترسی به داده های محرمانه تان مسدود کنید. اپل نیز به زودی این باگ امنیتی را برطرف خواهد کرد.