مادربرد پیشرفته Gigabyte Z390 Gaming SLI
1 min read

مادربرد پیشرفته Gigabyte Z390 Gaming SLI

چندی پیش تصاویر یکی از مادربردهای گیگابایت با نام Gigabyte Z390 AORUS ELITE لو رفت؛ مادربردی با تراشه Z390 که به عنوان یک پرچمدار خوش قیمت و میانی معرفی خواهد شد. به تازگی تصاویر یکی دیگر از مادربردهای آتی این شرکت موسوم به Gigabyte Z390 Gaming SLI منتشر شده است که بی شباهت به مدل Z390 AORUS ELITE نبوده، اما ظاهرا گیگابایت بیش از پیش از پتانسیل چیپست Intel Z390 در آن استفاده کرده است.

نامگذاری با اسم تجاری گیگابایت، تغییراتی در هیت سینک، مدار VRM، اسلات های توسعه و ویژگی های نوین، از جمله تفاوت های این 2 مادربرد را تا به اینجای کار، حکایت می کنند. Gigabyte Z390 Gaming SLI با تمرکز بیشتر در ویژگی های گیمینگ، به تغییراتی در آرایش اسلات های PCI-E پرداخته است.

در مادربرد Aorus Elite اسلات توسعه دوم از مسیر PCIe x1 استفاده می کند و این در حالی است که Gigabyte Z390 Gaming SLI در اسلات دوم نیز از مسیر x16 بهره می برد. این ویژگی به دلیل استفاده از نامگذاری SLI، پشتیبانی از 2 کارت گرافیک انویدیا را نشان می دهد. تراشه صوتی به یک مدل بهبود یافته ارتفاء پیدا کرده و براکت I/O نیز از پیش نصب شده است. به جز کارت گرافیک RTX2070، مدل های RTX2080 و RTX2080 Ti از ویژگی SLI پشتیبانی کرده و در صورت خرید یک پردازنده Intel Core i9 هم یک سیستم شلوغ، قدرتمند، پیشرفته و مدرن را با این مادربرد تجربه خواهید کرد که البته قیمت آن بسیار زیاد خواهد بود.