گوگل با استفاده از تنظیمات دستی گوشه‌های نمایشگر Pixel 3 را  گردتر می‌کند
1 min read

گوگل با استفاده از تنظیمات دستی گوشه‌های نمایشگر Pixel 3 را گردتر می‌کند

به نظر می‌رسد که گوگل از طراحی نمایشگر خود برای Pixel 3 کاملاً رضایت نداشته و بر اساس کشف یک کاربر Reddit، این کمپانی با استفاده از تنظیمات دستی، نمایشگر دستگاه را در هنگام راه‌اندازی گردتر می‌کند. Material Theme که نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزار فلسفه طراحی کمپانی است و معمولاً شما بیشتر از همه آن را در طراحی کروم دیده‌اید، باعث این گرد شدن می‌شود.

البته گوگل نمایشگر Pixel 3 را به‌اندازه تب‌های کروم گرد نخواهد کرد. اما از یک ترفند کوچک نرم‌افزاری استفاده خواهد کرد تا گوشه‌های نمایشگر کمی آب بروند و درنتیجه نمایش‌گر گردتر جلوه کند. این مسئله یعنی تلفن از همه نمایشگر خود استفاده نمی‌کند. همچنین این آب رفتگی بسیار مرموزانه صورت می‌گیرد و اگر با دقت به مراحل راه‌اندازی دستگاه دقت نکنید متوجه آن نخواهید شد.

در گیف زیر می‌توانید ببینید که در طول روشن شدن دستگاه اندازه‌ی صفحه‌نمایش آن تغییر می‌کند:

لازم به ذکر است که گوگل این کار را در Pixel 3 XL انجام نمی‌دهد؛ نکته جالب این است که تعدادی از کاربران در این دستگاه از عدم سازگاری فاصله حاشیه گوشه بالا و گوشه پایین شکایت دارند و این‌طور که پیداست گوگل می‌تواند با راه‌حل‌های نرم‌افزاری این مشکل را حل کند. البته گوگل به‌راحتی به انجام این کار رضایت نخواهد داد مگر اینکه هزاران کاربر از این مسئله شکایت کنند.

به‌طور کلی به نظر نمی‌رسد این مسئله که گوگل اندازه نمایشگر را با استفاده از تنظیمات دستی تغییر می‌دهد بر روی استفاده کاربران از Pixel 3 تأثیرگذار باشد و فقط می‌توان آن را نشان‌ دهنده یک اختلاف‌ سلیقه در تیم طراحی گوگل در زمینه زیباشناسی گوشه‌های نمایشگر دانست.