با ابزار جدید اپل، ازآنچه این کمپانی درباره شما می‌داند مطلع خواهید شد
1 min read

با ابزار جدید اپل، ازآنچه این کمپانی درباره شما می‌داند مطلع خواهید شد

واقعیت زندگی مدرن این است که کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی مانند فیسبوک و گوگل در ازای خدماتی که به‌ رایگان در اختیار شما قرار گذاشته‌اند اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری می‌کنند و از آن‌ها در تبلیغات بهره می‌گیرند؛ اما از آنجایی‌ که تجارت کمپانی اپل بر اساس سخت‌افزار است و نه تبلیغات، این کمپانی از این شرایط استفاده کرده است تا خود را از سایرین جدا جلوه دهد.

اخیراً اپل یک پورتال حریم خصوصی را راه‌اندازی کرده است که به همه مشتریان خود اجازه می‌دهد تا تک تک اطلاعاتی که درباره آن‌ها جمع‌آوری‌ شده را مشاهده کنند. کمپانی هم‌اکنون این ابزار را در اتحادیه اروپا به‌عنوان بخشی از مقررات عمومی محافظت از داده (GDPR) در دسترس قرار داده است. در ادامه می‌توانید مراحل استفاده از این پورتال را مشاهده کنید.

به privacy.apple.com رفته و Apple ID خود را وارد کنید. سپس شما کد تأیید هویتی را دریافت خواهید کرد که باید آن را برای ورود وارد کنید.

وقتی‌ که دسترسی لازم به شما اعطا شد، گزینه "Obtain a copy of your data" برای شما قابل‌مشاهده خواهد بود. شما می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع داده‌ای را می‌خواهید دریافت کنید و یا می‌توانید با انتخاب گزینه "Select All" همه آن را برای دریافت انتخاب کنید.

در مرحله بعد، شما باید به تعدادی سؤال برای تأیید هویت خود پاسخ دهید.

بعد از تکمیل مراحل بالا اپل از طریق ایمیل یک فایل زیپ از داده‌های شمارا برایتان ارسال خواهد کرد. این کار معمولاً چند روز تا یک هفته طول خواهد کشید.

از آنجایی‌ که اپل نسبت به رقبای خود اطلاعات کم‌تری را جمع‌آوری می‌کند، حجم فایل شما احتمالاً حدود چند مگابایت خواهد بود.

با توجه به روش‌های تبلیغاتی فیسبوک و گوگل و مشکلات امنیتی که اخیراً برای این دو کمپانی پدید آمده است اپل با ارائه این پورتال قصد دارد بار دیگر خود را به‌ عنوان یک غول تکنولوژی امن و صادق جلوه دهد. زمان‌بندی ارائه این ابزار ممکن است جاه‌طلبانه به نظر برسد؛ اما حتما از آن استقبال خواهد شد.