نحوه مدیریت مجوز دسترسی برنامه ها در ویندوز 10
1 min read

نحوه مدیریت مجوز دسترسی برنامه ها در ویندوز 10

برنامه های ویندوز 10 دارای مجوز هایی هستند که بر اساس مجوزهایشان می توانند به منابع سیستم دسترسی پیدا کنند. در نتیجه ممکن است در برخی موارد کاربران نخواهند تا مجوز دسترسی به بخش خاصی را در اختیار برنامه ای قرار دهند. این منابع می تواند شامل دوربین، میکروفون، عکس ها و موقعیت مکانی شما باشد که قابل تنظیم و مدیریت خواهد بود. در این مطلب دسترسی به مدیریت مجوز برنامه های مختلف را آموزش خواهیم داد. توجه داشته باشید که فقط برنامه های جدید از این قابلیت برخوردارند و برنامه های قدیمی به همه چیز دسترسی خواهند داشت و هیچ راهی برای کنترل مجوز دسترسی آن ها وجود ندارد.

چگونه مجوز دسترسی برنامه ها را در ویندوز 10 مدیریت کنیم؟

برای مدیریت مجوزهای هر برنامه باید وارد منوی استارت شوید، بر روی برنامه مورد نظر کلیک راست کنید، وارد More شوید و گزینه ی App settings را انتخاب نمایید.

همچنین می توانید وارد Settings شده، گزینه ی Apps را انتخاب کنید و بر روی Apps & Features کلیک نمایید. در نهایت لیستی از برنامه ها در اختیارتان قرار می گیرد که برای مدیریت مجوز هر یک باید بر روی Advanced Option در زیر هر برنامه کلیک کنید.

در کادر باز شده در بخش App permissions می توانید مجوزهای مختلفی که در اختیار برنامه هایتان قرار گرفته اند را مشاهده کنید و هر کدام را که خواستید غیر فعال نمایید.