چرا گوشی های هوشمند داغ می شوند؟
1 min read

چرا گوشی های هوشمند داغ می شوند؟

حتما شما هم متوجه شده اید ک] گوشی هوشمند پس از مدت استفاده ممکن است داغ شود و باید بدانید که این موضوع کاملا طبیعی است. اما علت این اتفاق چیست؟ داخل گوشی های هوشمند مانند کامپیوتر پردازنده ای قرار دارد که این پردازنده در زمان فعالیت خود گرما تولید می کند. در لپ تاپ ها و سیستم ها برای خنک کردن پردازنده از فن یا هیتسینک و حتی سیستم آب استفاده می شود تا دستگاه و فضای داخلی آن با وجود گرمای پردازنده خنک بماند. اما گوشی های هوشمند فضای لازم برای داشتن و قرار گرفتن یک فن را درون خود ندارند در نتیجه گرمای تولید شده توسط پردازنده، موجب داغ شدن گوشی هوشمند خواهد شد.

از آنجایی که روش های خنک کننده برای گوشی های هوشمند جوابگو نخواهد بود در نتیجه تولید کنندگان گوشی های هوشمند باید یک راه جدید برای مدیریت گرما و کاهش دمای گوشی هوشمند در نظر بگیرند. اساسی ترین اقدامی که تاکنون انجام شده است که این بوده که تراشه هایی با تولید گرمای کمتر ساخته شود. اما باز هم با اجرای برنامه های گرافیکی یا بازی های سنگین، گوشی هوشمندتان داغ خواهد شد.

این روزها گوشی های هوشمند قدرتمندتر شده اند و تولید کنندگان سعی دارند تا روش های هوشمندانه ای را برای کاهش حرارت و مدیریت گرمای پردازنده ارائه کنند. برای مثلا اخیرا سامسونگ در گوشی های جدید خود از تکنولوژی water cooling استفاده کرده تا از داغ شدن گوشی های هوشمند خود جلوگیری کند. البته اگر احساس کردید که گرمای گوشی هوشمندتان غیر طبیعی است، ممکن است اشکالاتی در باتری وجود داشته باشد در نتیجه بهتر است در چنینی شرایطی گوشی خود را خاموش کنید تا خنک شود و سپس گوشیتان را به یک تعمیرکار موبایل نشان دهید.