تماس با شماره‌های بین‌المللی ناآشنا هزینه سنگینی خواهد داشت
1 min read

تماس با شماره‌های بین‌المللی ناآشنا هزینه سنگینی خواهد داشت

طبق بررسی‌های صورت گرفته، مشاهده شد که امروز پیامکی از سوی همراه اول برای تعدادی از کاربران ارسال شده که به آنها در خصوص برقراری تماس با شماره‌های ناآشنای بین‌المللی هشدار داده است. در متن این پیامک آمده است:

مشترک محترم

در صورت مشاهده تماس از سوی شماره‌های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف از کشورهای مختلف، از برقراری تماس با آنها جداً خودداری فرمایید. تماس با این شماره‌ها می‌تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل نماید.

خبرگزاری ایسنا هم ضمن اعلام این هشدار اینگونه توضیح داده است که در سال‌های اخبر اپراتورها با مشکلی تحت عنوان "Wangiri Scam/ Fraud" دست و پنجه نرم می‌کنند که به واسطه آن مهاجم با شماره‌های پریمیوم که جهت ارائه سرویس‌های خاص رائه می‌شوند و هزینه آنها بیشتر از هزینه تماس در حالت معمولی است، به صورت تصادفی با شماره‌های سراسر جهان تماس برقرار کرده و بلافاصله آن را قطع می‌کند. در این میان افراد کنجکاوی هستند که جهت اطلاع از هویت شخص تماس گیرنده، یا اشتباه گرفتن آن با یکی از نزدیکان خود در خارج از کشور با آن شماره پریمیوم تماس می‌گیرند. درست در همین لحظه است که این شخص تبدیل به یک قربانی می‌شود.

در بیشتر مواقع پس از برقراری تماس یک پیام صوتی ضبط شده با موضوعاتی که مخاطب را به خود جذب خواهد کرد، پخش می‌شود و هر چه زمان بیشتری این تماس به طول بیانجامد، هزینه‌ای که در آخر ماه بر روی قبض ظاهر می‌شود سنگین‌تر خواهد بود. این اولین باری نیست که همراه اول در خصوص تماس‌های مشکوک و ناشناس بین‌المللی هشدار داده است. اینگونه تماس‌ها ممکن است از هر کشور برقرار شود و راهی برای تشخیص آن وجود ندارد. از همین رو در صورتی که تماس از دست رفته ناشناسی بر روی گوشی خود مشاهده کردید، تماس مجدد با آن شماره برقرار نکنید، چرا که در صورت برقراری تماس، از آنجاییکه پیش‌تر درخصوص آن اطلاع رسانی شده، هزینه آن برعهده شما خواهد بود.