مدیریت نادرست رم، جدیدترین مشکل پیکسل‌های 2018 گوگل
1 min read

مدیریت نادرست رم، جدیدترین مشکل پیکسل‌های 2018 گوگل

مدت زیادی از عرضه جدیدترین سری از گوشی های هوشمند پیکسل گوگل نمیگذرد و در طول همین مدت، مشکلات مختلفی از سوی کاربران در مورد این پرچمداران گزارش شده است. مشکلات پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در هر دو دسته نرم افزاری و گاها سخت افزاری قرار میگیرد. به طور مثال باگ ذخیره نشدن تصاویر که البته باگی است که شامل حال تمامی پیکسل ها شده است. اما مشکل جدید گزارش شده، صرفا مربوط به پیکسل های 2018 گوگل است. بنا به گزارشات، Pixel 3 و Pixel 3 XL مشکلی در بخش مالتی تسکینگ دارند. مقدار حافظه رم پیکسل های جدید درست مانند نسل اول این دستگاه ها، 4 گیگابایت است. حال کاربران در شبکه اجتماعی Reddit گزارش کرده اند که پیکسل های جدید بیش از سه اپلیکیشن را در آن واحد در پس زمینه حفظ نمیکنند و هر بار برنامه ها باید دوباره بارگذاری شوند. عده دیگری از کاربران گفته اند که هر بار که تصویری با پیکسل های جدید ثبت میکنند، برنامه ای در پس زمینه بسته میشود.

در حالی که با بروز چنین مشکلی بسیار معتقدند گوگل باید در پیکسل های جدید از 6 یا حتی 8 گیگابایت رم استفاده میکرد، به نظر میرسد مشکل از جای دیگری مانند سیستم مدیریت باتری اندروید 9 پای است. به طور مثال ویژگی Adaptive Battery این نسخه از سیستم عامل اندروید که به مرور زمان به واسطه رفتارشناسی متوجه میشود که چه برنامه هایی را اغلب استفاده میکنید و اگر برنامه ای را برای مدتی استفاده نکنید، آن را میبندد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود. اگر شما هم احیانا با این مشکل در پیکسل های جدید مواجه هستید میتوانید راه حل غیر فعال کردن ویژگی مذکور را آزمایش کنید.

از آنجایی که گوگل قیمت سری جدید پیکسل های خود را افزایش داد، در شبکه های اجتماعی در نقل قول مشکلات این دستگاه ها مبالغه زیادی شده است. این در حالیست که دو نسل پیشین گوشی های پیکسل هم مشکلات مختلفی در ابتدای عرضه به بازار داشتند و گوگل اکثر مشکلات را با عرضه بروزرسانی نرم افزاری کرد. البته باید که آیا مشکل گزارش شده نرم افزاری است یا خیر چون در غیر این صورت گوگل میتواند به دردسر افتاده باشد.