تونل زیرزمینی ایلان ماسک یازدهم دسامبر افتتاح خواهد شد
1 min read

تونل زیرزمینی ایلان ماسک یازدهم دسامبر افتتاح خواهد شد

آلن ماسک میلیاردر و کارآفرین پرکار که بیشتر برای مدیریت SpaceX و Tesla Motors شناخته می‌شود روز گذشته آخرین خبرها را درباره پروژه تونل زیرزمینی شرکت تحت نظر خود، Boring، منتشر کرد. وی اعلام کرد که این پروژه با سواری رایگان برای عموم، در 11 دسامبر کار خود را آغاز خواهد کرد.

ماسک در توییتر خود گفت که کار اولین تونل آزمایشی برای مفهوم "حلقه" حمل‌ و نقل زیرزمینی وی تقریباً به اتمام رسیده است و یک مراسم مخصوص در شب دهم دسامبر به این منظور شروع خواهد شد و روز بعد از آن، یازدهم دسامبر، با سواری رایگان عموم در تونل دفتر مرکزی SpaceX، واقع در Hawthorne کالیفرنیا، ادامه خواهد یافت.

حلقه، همانند یک اسکیت یا پلتفرم بزرگ توصیف شده است که یک وسیله نقلیه از طریق آن می‌تواند زیر ترافیک شهر لس‌آنجلس با سرعت 155 مایل بر ساعت (250 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. ماسک همچنین از یک سیستم ایستگاهی در سراسر ایستگاه‌های مترو لس‌آنجلس خبر داد. وی همچنین گفت به اضافه کردن پدهای حمل‌کننده‌ای که توانایی جابه‌جایی پیاده‌ها و دوچرخه‌سواران را در این سیستم زیرزمینی داشته باشند علاقه‌مند است. در ماه جون گفته‌ شده بود که هزینه استفاده از این سیستم یک دلار به ازای هر مسافر است.

کمپانی Boring همچنین قرار دادی با شهر شیکاگو بسته است که یک حلقه به O'Hare، فرودگاه بین‌المللی شهر، بسازد.

البته ماسک به این نیز شهرت دارد که همیشه در زمان‌بندی خود مشکل دارد و طبق آن عمل نمی‌کند. از همین رو ممکن است این پروژه در تاریخ دقیق اعلام شده به افتتاح نشود؛ اما چیزی که قطعی است این است که تا عملی شدن آن چیزی باقی نمانده است.